Thursday, August 16, 2007

Lördagsgodis- grillspett med banan, jordgubbar och äpple



Originally uploaded by nässelblom & choklad
Veckan lördagsgodis hos Brazilian Linda ska innehålla banan. Vill du vara med och vill veta mer om hur det går till, skynda dig att läsa här. Godsakerna presenteras hos henne på lördag. Mitt bidrag är en äldre favorit: grillade fruktspett. En riktigt smaskig efterrätt, som dessutom är riktigt nyttig! Då gjorde jag dem i ugnen, men nu när det är grillsäsong passar fruktspetten bra att göra på utegrillen.

5 Comments:

Blogger Åsa said...

Smaskens! Grill, grill, det finns så himlans mycket gott att lägga på grillen! Tänk - den som ändå hade en uteplats....

5:33 PM  
Blogger Åsa said...

Men så jag skrev - såklart går det att göra i ugnen oxå som du skriver men det blir inte riktigt samma sak som att grilla ute ju ;)

6:00 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

åsa: wow, vilken grilleufori! Ja, det är något speciellt med att grilla och äta maten ute. Jag har inte heller någon uteplats i stan, men på landet finns det försås gott om plats ute!

11:01 PM  
Blogger Brazilian Linda said...

Mums vad gott! Jag länkade till recept inlägget också. Min man har inte riktigt förstått det här med fruktspett, grilland som detta är, men här grilar man bara ananas med honung på. Men det är ju gott det med :)

2:06 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

brazilian linda: tack, det är kanske enklare att komma dit direkt. Jättegulligt av dig!

8:42 AM  

Post a Comment

<< Home