Tuesday, August 14, 2007

Långsam landning i stan och full fart till Blå Porten


IMG_4123
Originally uploaded by nässelblom & choklad
Hej igen! Det blev ett mycket längre uppehåll här än jag tänkt mig. Internetuppkopplingen på landet fungerade inte. Istället för att lägga tid på att lösa det, blev det en månad utan blogg och mail. Lite synd, men istället har jag varit ute mest hela tiden; skött om grönsaker och bär, samlat örter, varit med min familj, badat, träffat vänner och gjort sådant som hör ihop med min sommar. Nu är jag tillbaka i stan, rent fysiskt - men min själ finns fortfarande kvar i torpet i Hälsingland ett tag till. Långsam landning i stan med andra ord. Det kommer att märkas ett tag i både ord och bild.
Något som däremot gick i raketfart, var när jag igår slog på datorn och såg att en timme senare skulle det bli bloggträff med Ilva. Snabbt ilade jag iväg till Blå Porten som var träffpunkten. Där träffade jag förstås Ilva, Kinna som visade oss sin nya fina bok , Curious med sin söta lilla bebis, Krakelspektakel, Kristina/Tre Flickor, Nicoline/Fädernegården med make, Lotta/The many faces of L, Plommenad och Jörgen/Bloggregeringen. Det blev en väldigt trevlig eftermiddag med massor av prat och dessutom god mat!

9 Comments:

Blogger Anne said...

Åh, jag är så besviken att jag missade det.. :( Hoppas på nästa gång istället!

7:19 AM  
Blogger Åsa said...

Välkommen tillbaka :)

9:24 AM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

anne: ja, det var synd. Det var jättetrevligt och det skulle varit kul om du också varit med - men det blir säkert fler tillfällen!

åsa: Tack, vad glad jag blir över att ni inte glömt mig!

9:58 AM  
Blogger Kinna Jonsson said...

så himla kul att träffa dig. kram K

10:05 AM  
Blogger KrakelSpektakel said...

Jättekul!

10:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

Det var verkligen superkul att träffas

12:19 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tänk vilken tur att jag vågade mig dit till Blå Porten och fick träffa er alla. det var verkligen jätte trevligt.
Det där med seg uppkoppling på landet känner jag igen. Jag gav också upp och gick ut i blåbärssnåren istället. Kersti

12:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vad skönt att du är tillbaka ...har saknat dig!! Och sedan är jag lite avundssjuk på dig när jag läser att du haft bloggträff med bla Ilva.....som är lite av en "idol" för mig när det gäller fotografering.....tänk,nu fantiserar jag att jag sitter vid ett dukat bord tillsammans med dig och Ilva....åter av din vackra och goda mat och tittar på vackra bilder som Ilva visar!! Fantisera kan man ju få göra för det kostar ju fortfarande inget.....en stor välkomstkram från Clara!

12:00 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

kinna: tack detsamma. Vi får ses igen!

krakelspektakel: Det tycker jag med!

lotta: ja, nu vet vi lite mer om varandra!

kersti: så länge som det är sommar vill jag helst hålla till i skogen och i torptet på landet...

clara: du är för gullig! Vilket välkomnande, gissa om jag blir glad. Det var jättekul att träffa Ilva som jag haft kontakt med länge. Hon är verkligen en duktig fotograf! Det var naturligtvis väldigt kul att träffa de andra bloggarna också.

2:38 PM  

Post a Comment

<< Home