Friday, November 20, 2009

Promenad bland milda färger




Det fuktiga novembervädret inbjuder inte direkt till långa promenader. Men när man väl kommer ut är det riktigt skönt. Och visst finns det fortfarande vackert att titta på i naturen, även om färgskalan är lågmäld. De milda färgerna ger snarare extra skärpa åt detaljerna. Har du tur kanske du hittar ett mysig café att sätta dig på en stund. I mitt glas finns varm äppelmust med kryddor. Gott som omväxling till te och kaffe och även möjligt att ta med i sin egen termos. Ha en härlig novemberhelg!

8 Comments:

Blogger Erica said...

Ja, kryddad äppelmust är verkligen en höjdare!

7:13 PM  
Blogger Camilla Alvén said...

Varm äppelmust har jag aldrig druckit men det låter väldigt gott!
Ha det bra
Kram

9:47 PM  
Blogger Annika Christensen said...

Gillar midla färger men här är det lite väl grått och trist.
Annika

6:56 PM  
Anonymous Josefina said...

Jag tänkte ungefär samma sak häromdagen, när jag var ute och gick: att färgerna försvunnit nu, att färgskalan inte är särskilt rolig. Men så kom jag på, att är det ändå inte vackert på sitt sätt - naturen är ju alltid vacker - men inte på samma sätt? Så idag åker nog kameran fram på ngn promenad ... Vad gott med äpplemusten ...

9:26 AM  
Blogger Katrin said...

Jag tog en promenad idag och njöt av lite sol, den gör verkligen underverk för färgerna i höstlandskapet tycker jag.
Äppelmust låter gott, även om jag undrar om jag skulle gilla den bättre kall. Själv smuttar jag på glögg-te och börjar så smått se fram emot julen...

2:48 PM  
Anonymous Kersti said...

Vilka fina bilder. Jag har tappat farten nu när det är så mörkt och regnigt. Jag tror att jag är en sån som borde gå i ide.

9:16 PM  
Blogger görel said...

Det är faktiskt mycket fina färger nu också tycker jag, bara lite annorlunda än den ljusa årstiden.

Varm äppelmust med kryddor -- varför glömmer jag alltid bort det?

11:11 AM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Erica: Det blir så god smak!

Camillas Foto: Det är faktiskt riktigt smarrigt, bra alkoholfritt alternativ till glögg.

Annika Christensen: Knappast något ljus heller...men snart vänder det.

Josefina: Visst är det alltid vackert i naturen, även om färger såklart är mer direkt inspirerande. Men det är riktigt fint nu också.

Katrin: Visst gör den det. Jag såg många på promenad när solen visade sig i helgen. Kall äppelmust är gott, men om det är ruggigt ute kan varm vara riktigt bra.

Kersti: Tack, vad glad jag blir att du tycker så! Jag har tyvärr inte så bra fart på mitt bloggande heller...

görel: ja, det är fint nu också, finstämda jordnära toner. Vad bra att du blev påmind då!

4:34 PM  

Post a Comment

<< Home