Friday, April 27, 2012

Mer om pizza

Mitt förra inlägg om pizza fick mig att drömma mig till Italien en stund. Inte för att pizza är det jag i första hand förknippar med italiensk mat, men ändå den har ju sitt ursprung där. Är man i Italien finns i stället så mycket annat gott att smaka; självklart alla goda pastarätter, men också oändligt mycket gott med grönsaker och bönor. Så även för vegetarianer är det lätt att kunna beställa bra mat på restaurangerna. I regel finns inte vegetariska huvudrätter på menyn, men att plocka ihop olika tillbehör kan bli helt en fantastiskt tallrik. För den som vill äta pizza, finns ofta möjlighet att köpa pizza på bit att ta med sig. Perfekt som snabblunch. Apropå snabb, kom jag att tänka på ett bra sätt att göra pizza lite snabbare - i alla fall om man bor i Stockholm och har nära till Cajsa Warg. Där säljer de nämligen färdiga pizzadegar av mycket bra kvalitet. Inga konstigheter alls i degen, utan minst lika bra som den man gör själv. Med en färdig deg är det snabbt och enkelt att fixa sin egen pizza.

4 Comments:

Blogger Sara Louise said...

chokladtossig? titta gärna in i min chokladvärld!

3:24 PM  
Anonymous Tant Gul said...

Kajsa vargs pizzadeg har jag provat och den är faktiskt himla bra. Hoppas du har en Trevlig Valborg!

6:08 PM  
Anonymous Tant Gul said...

Oj då jag menar ju förstås Cajsa med C och Warg med W...:-))

6:10 PM  
Anonymous Josse said...

Helt underbart ... både foton och det du berättar. Jag tycker om Italien!

11:25 PM  

Post a Comment

<< Home