Thursday, March 08, 2012

Rum och trädgård



Dags för ett vårtecken! Idag öppnar trädgårdsmässan i "Rum och trädgård" i Kista. Som namnet skvallrar om, innehåller den även en del inredning och framförallt inredningsdetaljer. På plats brukar också finnas fröförsäljning, massor med härliga plantor och detaljer att förgylla trädgården med. Dessutom finns inspirerande föreläsare på plats. Tyvärr hinner jag inte åka dit den här gången, då jag har alldeles för mycket annat att göra just nu - men har du tid är mässan ett tillfälle att starta vårkänslorna och odlingssäsongen.

7 Comments:

Blogger Charlie sa ... said...

Den hade jag velat gå på! Det är så trevligt med trädgårdsmässor. Jag ska göra mina rundor när jag kommer senare i vår - Ulriksdal, Zetas och Rosendal är favoriterna.

Ha en fin helg!

Lotta

4:26 AM  
Blogger Charlie sa ... said...

Den hade jag velat gå på! Det är så trevligt med trädgårdsmässor. Jag ska göra mina rundor när jag kommer senare i vår - Ulriksdal, Zetas och Rosendal är favoriterna.

Ha en fin helg!

Lotta

4:30 AM  
Blogger Ninni said...

Den hade jag gärna besökt men planera för den här helgen var andra ;) Tack för tipset!
Hoppas du får en skön helg!
Kram Ninni

10:22 AM  
Blogger Tankevågor said...

Trädgårdsmässor är verkligen ett säkert vårtecken!
Vackra bilder som vanligt här!
Ha en skön söndag!
Kram
Lisbeth

9:10 AM  
Anonymous Tant Gul said...

Trädgårdsmässor är så kul att gå på. Hinner dock inte med den hör. Tyvärr :-) Men jag hoppas kunna gå på Älvsjömässan istället.

10:56 AM  
Blogger Annika Christensen said...

Hej
Lärde mig just att den hortensian heter circus. Jag har aldrig varit på Kista mässan.
Allt gott
Annika

9:10 PM  
Anonymous Josse said...

Sådär, nu kom jag in på din sida! Jag klickade på en länk i en kommentar från dig i min blogg, och där stod det nässelblon ist för nässelblom!

Vad mysigt med trädgårdsmässa. Jag är inte så "påtig" av mig, men gillar blommor i kruka och trädgårdstomtar. ;)

12:43 AM  

Post a Comment

<< Home