Tuesday, February 14, 2012

En hälsning på Valentindagen



Idag är det alla hjärtans dag och jag vill naturligtvis skicka en varm hälsning till er alla. Även om jag är lite kluven till hetsen kring den här dagen, ska det ändå bli lite mysmiddag med familjen. Ena dottern har lovat att göra hjärtan av rostat bröd, till dem blir det tapenade eller philadelpihiaost, snabbfixat och ändå speciellt. Sen tror jag att jag gör någon typ av risotto med bönbiffar och krispig sallad - inte så lyxigt men gott ändå. Kanske blir det någon efterrätt också. Själv längtar jag mest efter en frisk fruktsallad med granatäpple, men jag tror att övriga familjemedlemmar tänker på något sötare som till exempel cup-cakes som på senare tid gjorts på mängder av olika sätt av mina bakglada tjejer. Sorten på bilden är Rocky Road Cupcakes från Mia Öhrns bok "Macarons cupcakes cakepops", receptet hittar du här. Ha en riktigt fin och bra dag!

7 Comments:

Blogger Lusthuset said...

Stor kram till dig också så här på Alla Hjärtans Dag. Jag håller med dig att det är lite amerikalån, men när det gäller att visa kärlek och omtanke så får det gå. Vi skall väl också ha en liten mysmiddag, Maken och jag och det blir nog trevligt. Ha det bra. Kramar!!

1:58 PM  
Blogger Ninni said...

Hoppas din dag blev riktigt mysig! Själv fick jag rostad paprikasoppa och surdegsbröd när jag kom från jobbet. Mycket gott :) Dessutom en knippe röda rosor från mannen i mitt liv...men jag har alltid känt mig tveksam till firande av såna här dagar som Alla hjärtans dag, Mors dag mfl. Vi blir bara lurade att handla för att visa vår uppskattning. För mig kan det kännas mera värt att få det en helt vanlig grå dag i november :)
Tack för recepttipset! De ser ju riktigt smaskiga ut.
Kram NInni

7:42 PM  
Blogger Dubbelörn said...

Här hemma väljer vi att fira dagen som Alla Hjärtebarnsdag...

Känns mer meningsfullt :).

I helg blir det extragod mat istället, älskade sonen kommer hem fr Lund o vi får även besök av bästa vännerna fr storstan.

Kram

6:26 AM  
Anonymous Josefina said...

fantastiskt vackra foton! hoppas du hade en mysig och god dag. muffinsarna ser oförskämt goda ut. KRM!

8:34 AM  
Blogger Tankevågor said...

Här blev det också en trevlig liten middag på hemmaplan. Det är det allra bästa tycker jag. Härliga bilder som vanligt här.

Nu blev jag sugen på granatäpplen jag med när jag läser om det. Har du någon fruktsallad som du brukar göra som du kan tipsa om?

Ha det gott och kram från mig!

Lisbeth

4:53 PM  
Blogger Annika Christensen said...

Mums mums säger jag.
Alltid något gott när man tittar in här. Jag vet inte hur mitt program ser ut på Nordiska ännu.
Vi kan väl höras när det närmar sig.
Ha det gott
Annika

10:13 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Lusthuset: En mysig middag är det perfekta en sådan dag!

Ninni: Paprikasoppa och surdegsbröd låter hur gott som helst. Dessutom rosor!

Dubbelörn: Just den här dagen tänker jag numera alltid på dig och på hjärtebarnen. du öppnade mina ögon för något väldigt viktigt.

Josefina: Tack snälla, vad gullig du är!

Tankevågor: Visst är det bäst! Tack för dina rara ord.

Annika Christensen: Det är ju ett tag kvar. Förstår att du har rätt fullbokat när du är här en begränsad tid. Vi hörs om det.

2:47 PM  

Post a Comment

<< Home