Thursday, November 24, 2011

Krispig kålrabbi



Ljuset flödar trots att november går mot sitt slut. Dagarna är korta men tänk att få se solen den här årstiden. Helt fantastiskt, tycker jag. Samtidigt är det en aning märkligt att smultron mognar och att adventsgranen på torget har sällskap av rudbeckior och nävor.
Efter sockerchocken i förra inlägget bjuder jag på något beydligt nyttigare och enklare; kålrabbi. Under hösten har jag blivit besatt av att äta kålrabbi, helst rå och krispig, hyvlad i tunna skivor - möjligen med lite olivolja. Mmm, det är god snabbmat det!

5 Comments:

Blogger Johanna Stålros said...

Så himla gott det lät!!! Kram Johanna

6:55 PM  
Anonymous Kersti said...

Kålrabbi är kalas. Har försökt att odla egen men hittills inte lyckats. Men äta den det kan jag mums.

10:45 PM  
Anonymous Josefina said...

Kålrabbi ersatte jag vitkål med en gång, men det blev inte riktigt som jag tänkt mig ... Är en riktig kålälskare, så julen är kalas för mig. :)

7:29 PM  
Blogger Tankevågor said...

Nu ska jag också prova kålrabbi på det här sättet som du skriver om.
För mig är kålrabbi en sak som jag lätt glömmer bort.

// Lisbeth

9:36 PM  
Anonymous Fröken Dill said...

Kålrabbi är toppen, en alldeles ny upptäckt för mig. Vissa rabbisar är dessutom väldigt stiligt lila!

9:18 PM  

Post a Comment

<< Home