Friday, October 07, 2011

Godaste äpplena




Rabarberpajen är för länge sedan uppäten och de ståtliga rabarberparaplyerna har vissnat. I stället är det skördetid, den bästa tiden för att få tag på färska rotfrukter, smakrika tomater och zucchini. Det är också bästa frukttiden med svenska äpplen - så mycket mer smak än de importerade, så fina och levande till utseendet. Dessutom lär äpplen som odlats i Norden innehålla mer nyttigheter. Jag tror att det har med vårt generösa sommarljus att göra. Därför ska jag passa på att frossa i äpplen en tid framöver.
Jag är ledsen att jag inte skrivit något på länge, inte ens en liten hälsning men under sommaren höll jag mig borta från datorn och plötsligt hade jag kommit av mig med att blogga. Det handlar naturligtvis också om tiden som inte vill räcka till. Men jag saknar er läsare, även om jag tittar in hos er ibland, och jag saknar bloggen. Idag önskar jag er en härlig fin hösthelg med soliga promenader, vackra färger och blå himmel.

5 Comments:

Blogger Sara said...

Den där doften av äpplen i frisk höstluft... Kan jag sakna massor!

12:42 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Det är verkligen en speciell doft och känsla. Jag förstår att du saknar den även om du har mängder av andra härliga dofter och upplevelser där du är. Men svenska äpplen och doften av höst är speciell.

2:31 PM  
Anonymous Josefina said...

Härligt med den tomma pajformen. :)) Ja, höst är lika med skördetid, jordiga dofter, vackra färger, friska vindar. Kram.

4:19 PM  
Blogger Annika Christensen said...

Mmm vilka goda tider vi har nu.
Ha det gott
Annika

5:26 PM  
Blogger Johanna Stålros said...

Så sugen du gör mig nu....jag som verkligen inte orkar baka....Doften av nybakad paj är ju så ljuvlig. Trevlig helg önskar jag dig. Kram Johanna

6:27 PM  

Post a Comment

<< Home