Friday, March 25, 2011

Nordiska Trädgårdar - igen


Trädgårdsmässan var inspirerande och rolig att besöka. Förutom att kika runt på plantor, böcker och lyssna på föredrag var det uppfriskande att stanna till vid Wij trädgårdars monter. Där pågick matlagning av Rune Kalf-Hansen, samtal och andra aktiviteter. Jag har tyvärr inte varit i Ockelbo och besökt Wij ännu - men det är något jag väldigt gärna vill göra. Riktigt trevligt var det att äta lunch med Annika från Naturliga ting och Eva-Linnea från Häxor och änglar. En annan trevlig bloggare som var på plats var Kinna med sina finfina böcker. Sammanfattning av dagen - helt klart finns det väldigt många som gillar trädgård och snart är det dags att börja odla på riktigt!

2 Comments:

Blogger Åsa said...

Verkar som att du hade ett bra mässbesök :) Finns ingen tillställning här ens i närheten av Nordiska trädgårdar.

Ååååh, jag längtar så till den dagen jag har en balkong eller till och med ett litet hus med trädgård. Har förvisso odlingslotten men där kan vem som helst sno saker, trampa ner och förstöra. Krukor och fina växter vill jag ha privat :)

men nu tar det fart där ute. Kokusen har tyvärr blåst sönder i stormen men rabarbern är nu stora illröda knölar och tulpanerna sticker upp någon dm :)


Hoppar du får en bra och skön helg Eva! Kramar från mig till dig!

10:03 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Åsa, jag önskar också att jag hade en balkong eller en odlingmöjlighet nära. Nu odlar jag på landet vilket är toppen men jag skulle vilja ha lite odling närmare. Trist att det förstörs så mycket på odlingslotten. Det är ju annars genialiskt att kunna ha en liten odlingslott där man bor. Mässbesöket var lyckat även om jag tycker att det är synd att det är så mycket försäljning av prylar men man får blunda för en del och titta på det som man själv är intresserad av.

9:42 AM  

Post a Comment

<< Home