Wednesday, March 23, 2011

Start för trädgårdssäsongen!



Dags för vårinspiration i form av mässan Nordiska Trädgårdar. Frön, plantor, trädgårdsprylar av alla de slag, föredrag, böcker och en hel del idéer finns att ta del av den 24-27 mars på Stockholmsmässan. Besökarna brukar vara många och humöret på topp då alla trädgårdsentusiaster ser fram emot den kommande trädgårdssäsongen. Så om du är i närheten och längtar efter våren är det ett tips. Bilderna är från ett tidigare år då jag själv jobbade på mässan med att prata om örter och sälja krämer och produkter gjorda av örter. Miljöerna på bilderna är dock från en av de inspirationsbalkonger som fanns att titta på. En sådan balkong skulle jag gärna önska mig...

4 Comments:

Blogger Dubbelörn said...

Har redan bokat in mig på detta! Bästa vårtecknet av alla!

Kram

3:08 PM  
Anonymous tina said...

Mässor stressar mig, men odlingslådor ja-tack-så-mycket. Så himla fint!

4:08 PM  
Blogger Ninni said...

Ja en sån fin balkong skulle jag också gärna ha.
Eftersom det var något år sedan senast jag besökte Trädgårdsmässan så funderar jag på att åka på lördag. Men det var ännu skojigare när jag var trädgårdsägare. Nu har jag "bara" en balkong.
Må så gott!

8:43 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Dubbelörn: Visst är det härligt!

tina: Är inte heller så förtjust i mässor men trädgårdsmässan gillar jag trots allt. Dessutom försöker jag att gå när det inte är så mycket folk. Odlingslådorna är fina.

Ninni: Men du har i alla fall en balkong - det är härligt. Jag förstår att du saknar trädgården en del, i alla fall nu när våren kommer. Men å andra sidan får du mer tid till att fotografera. Jag har min trädgård i Hälsingland så den är en bit bort...

12:00 PM  

Post a Comment

<< Home