Thursday, September 13, 2007

Bokhämtarkväll med godsaker hos Kinna

I tisdags var jag på en jättetrevlig bokhämtarkväll hos Kinna. Hon har i sin ägo recept från flera generationer eftersom de flesta i släkten varit intresserade av mat och bakning. Nu har Kinna, hennes mamma och syster samlat sina favoriter bland kakor och tårtor i en nyutkommen bok "I mormors berså". En riktig pärla för alla som vill återupptäcka och baka våra svenska kakor. Recepten är dessutom anpassade efter dagens mjöl och ägg. Under kvällen fick vi också nöjet att smaka flera av kakorna. Allt var väldigt gott, men min favorit var nog det saftiga saffransbrödet. Mums! Hon bjöd också på husets vällagrade maskrosvin, som var riktigt gott och intressant för en ogräsfantast som mig. Tyvärr fotograferade inte jag, men titta gärna in hos Kinna för att se foto på godsakerna och för att läsa mer om boken. Du kan också beställa den via hennes blogg eller förlaget. Maria på Ragazze har också fotograferat och skrivit om kvällen.

2 Comments:

Blogger Kinna Jonsson said...

Jag uppskattade verkligen att du kom!!

12:34 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

kinna: och jag uppskattade verkligen att jag fick komma! Trevligt, trevligt och väldigt mumsigt!

10:06 PM  

Post a Comment

<< Home