Thursday, October 18, 2007

Chokladpudding med sommarhallon

Trots att jag gillar att laga mat från grunden och oftast undviker halvfabrikat och färdigt, så finns undantag. Det är bland annat när min dotter på egen hand gör en överraskningsefterrätt. Hennes favorit är chokladpudding i pulverform (javisst, det har varit min favorit också). Hon kilar in i köket och rör enkelt ihop puddingen, utan att behöva be mig om hjälp en enda gång. Vad är inte det värt? Sen arrangerar hon i glas och bär stolt fram efterrätten. Det är klart att det smakar gott!

3 Comments:

Blogger lumumma said...

Så himla fint! Jag tycker att pulver-chokladmousse är hur gott som helst.

11:52 AM  
Blogger Åsa said...

Ja, himlans vad längesedan jag åt den. Min favvis! Och visst behöver man inte alltid göra allt från grunden själv - det kan smaka gott ändå!

1:30 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

lumumma: Tack, ja det är riktigt gott. Det är snarare innehållet jag är tveksam till. Men ibland får man blunda...

åsa: det är nog mångas favvo egentligen. Det jag gillar med att göra från grunden är framför allt att jag vet vad som finns i maten. Men det gör ju inget om man gör lite avsteg från det ibland.

4:00 PM  

Post a Comment

<< Home