Thursday, August 28, 2008

Sensommarfrukost



Hoppas att ni har haft en riktigt skön sommar! Det blev en lång paus i mitt bloggande. Visserligen skrev jag i juni att jag skulle ägna mig åt sommarlivet, men nu är det mesta igång och hösten börjar närma sig. Men det är lite trögt att komma igång. Det känns som om jag har levt utomhus nästan hela sommaren och att börja sitta inne vid datorn känns inte så lockande. Helst vill jag fortsätta att vara ute ett par månader till. Det ska jag försöka vara också eftersom september och oktober är härliga månader med gott att skörda både i skog och trädgård. Det betyder att det just nu också finns mycket gott att tillaga eller att äta bara som det är. Nektarinerna är inte hemmaodlade, men de är väldigt goda och finns så kort tid. Blanda dem med sommarens sista röda vinbär och njut!

6 Comments:

Blogger pudelflicka said...

Vilken härlig frukost. Jag äter ofta banan, äpple, blåbär och flingor till frukost.
Kram Hedvig

6:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

Mums. Jag köpte nektariner i förrgår och de var precis så goda som de ska vara.

9:52 PM  
Blogger Katrin said...

Vi njuter i fulla drag av nektariner nu. Tänk om man bodde nånstans där de växte "vilt".
Jag har aldrig provat kombon med vinbär, tar den imorgon bitti:)

10:13 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

pudelflickan: Visst är det härligt att äta en god frukost! Frukt och bär är såååå gott och kan varieras hur mycket som helst.

kersti: de är supergoda när de är perfekt mogna. Tyvärr förvaras de ibland för kallt och blir aldrig mogna utan bara förstörda.

katrin: lite ovanligt kanske, men jag tycker att det är gott. Nektariner i Italien smakar förstås ännu mer eftersom de plockats närmare ätandet, men får man tag på fina här är de riktigt goda också.

12:52 PM  
Blogger Åsa said...

Kul att "ses" igen :)

Gott, gott med färska bär och frukter som vi snart får börja längta efter igen.

5:01 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

åsa: tack detsamma! Det var lite trögt att komma igång, men nu känns det kul att sätta igång! Och verkligen kul att du och andra kommer tillbaka hit, trots att jag varit borta ett tag. Du tillhör ju mina allra trognaste besökare, så jag är väldigt glad att du tittar in! Antagligen är det därför de är extra goda...

5:48 PM  

Post a Comment

<< Home