Tuesday, June 24, 2008

Sommarhälsning







Tack för alla glada sommarhälsningar! Det är så roligt att komma tillbaka och se att ni varit här, för det är ju ni som gör bloggandet så kul. Jag har varit i mitt torp i Hälsingland - utan dator. I stället har jag badat nästan varje dag, ätit god mat, umgåtts med nära och kära, luktat på blommor och varit ute massor. Njutit av skogstjärnens mörka vatten, oändliga ängar, blånande berg, ljuset och den magiska sommarhimlen. Det har varit jätteskönt. Förhoppningsvis hinner jag lägga in något recept under veckan, men som sagt var sommar är sommar. Då är det annat som gäller. Ha det bra och njut av sol och ledighet!

13 Comments:

Blogger pudelflicka said...

Härliga sommarbilder. Ja nu måste vi njuta av sommaren och då hinner man inte sitta så mycket vid datorn.
Kram Hedvig

10:44 AM  
Blogger Tankevågor said...

Vad kul att höra av dig! Härliga bilder som berättar i sig allt fint och skönt du skrev om.
Ser ut som du har haft det bra! Fortsätt ha en skön sommar!
Kramar från Lisbeth

11:37 AM  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Härliga bilder, skönt det låter, vi gör små utflykter, till Jämtland nästa vecka (sonen jobbar i Blåhammaren), men annars håller vi oss mycket i vårt eget paradis, ha det så skönt.

11:53 AM  
Blogger Ninni said...

Vilka fina bilder!!Blånande berg, det låter som det vore uppåt nordvästra Hälsingland, Järvsö, Ljusdal??
Skönt att vara utan alla moderniteter ett tag, det behöver man. Vi är ju på semester men maken har sin jobbpc med sig(!!) som jag nu sitter vid. Regnet öser ner...så pc:n kommer nog att gå varm idag skulle jag tro:-)
Kram Ninni

1:14 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

pudelflickan: tack! Även om datorn och bloggen är toppen, så är det skönt (och säkert viktigt) med lite paus ibland.

londongirl: ja, det var verkligen bra. Jag hade inte alls lust att bryta upp - men än är det tidigt på sommaren och jag kommer tillbaka till torpet. Ha det bra!

hanneles paradis: tack! Jämtland i sommarskrud är fantastiskt. Har faktiskt fiskat där, i de renaste fjällvatten man kan tänka sig.

ninni: det är ca fem mil inåt landet från Hudiksvall. Närmaste ort är Bergsjö. Torpet ligger längs de krokigaste, kurvigaste vägar man kan tänka sig - sen inne i skogen öppnar naturen upp med ängarna, tjärnen och bergen. Till Järvsö har vi ca 8 mil och dit brukar vi åka någon gång ibland.

1:34 PM  
Blogger Åsa said...

Oohhh! Mums vad gott det ser ut på de soliga härliga bilderna! Både mat och väder verkar vara på topp :)
Jag hann sola och bada i tre dagar - sedan kom stormen. Det har blåst och blåst och det ser ut som rena hösten ute med drivor av löv (gröna istället för bruna), grenar och annat. Äntligen kom regn såklart men nu... nu börjar det bli riktigt tråkigt med den kraftiga vinden.
Känns som att 1-2 veckor av härligt sommarväder inte riktigt väger upp den gråa och fuktiga hösten och vintern.
Men det är ju fortfarande juni så det blir säkert fint igen :)

Kramisar
/åsa

3:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vilken underbar sommarhälsning! Fortsätt njuta. Om två och en halv vecka är det min tur - då åker vi till stugan på Öland... Längtar så det gör ont! Kram.

6:59 PM  
Blogger Sussie said...

Vilken underbar bild på midsommarstången!

9:55 PM  
Blogger Lusthuset said...

Så gosigt och härligt det låter. Visst finns det annat att göra under sommaren än sitta och häcka framför datorn, men en liten stund då och då blir det ju. Härliga sommarbilder. Ser fram emot dina goda recept. Ha det bra. Kram!

12:29 AM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

åsa: härligt med bad, men typiskt att det blev så kort. Tyckte själv att det kändes höstlikt i Stockholm när jag kom hem, blåsigt och mörkt på kvällen. Men nu är det bättre här i alla fall. Hoppas att det är det hos dig också. Än är sommaren lång!

lumumma: vad kul att du tycker det. Sommarlivet är härligt, tycker jag. Öland låter härligt, hoppas att ni får fint badväder då!

zanna: tack! Nu ska jag ta och kika in på din blogg. Välkommen tillbaka!

lusthuset: Tack snälla! Vad roligt att du gillar recepten! Ett tag framför datorn är ok, men jag märker att så fort jag sätter mig vid den försvinner tiden rasande snabbt... Ha det bra själv!

9:31 AM  
Blogger Pysseliten said...

Vad fint! Ser ut som vid Dellen. Jag har varit på ett underbart sommarbröllop där!
Du skrev så bra i lumummas kommentarsbås, att jag var tvungen att ramla hit en liten stund :)

8:40 PM  
Blogger Åsa said...

Glömde ju fråga om de där trekantiga pirogliknande sakerna på en av bilderna - de ser förädiskt goda och smarriga ut. Är de ostfyllda tro?

5:07 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

pysseliten: välkommen, vad kul att du tittade in. Jag ville skriva så mycket hos lumumma, men det kändes lite svamligt...

åsa: ja, visst är det ost i dem: feta, kesella, vitlök och persilja.....gott, gott!

10:56 AM  

Post a Comment

<< Home