Wednesday, May 28, 2008

Ordlös onsdag



Gör en bildresa hos Nejma i Marocko.

22 Comments:

Blogger Sara said...

Wow, vad snyggt! De verkar nästan levande...

12:32 PM  
Blogger Boel said...

Ormbunkar är så märkliga växter. Hur är det nu? Är de liksom inte miljontal år, med små sporer i jorden... jag kommer inte ihåg.
Spännande fotografi.

12:36 PM  
Blogger Anna-Eva said...

Så fina de är, ormbunkarna. De ser nästan ut som sjöhästar, majestätiska.

12:47 PM  
Blogger Ninni said...

Vilken läcker bild! De ser nästan ut som fåglar...Ja, jag håller med Boella ormbunkar är verkligen fascinerande, lika vackra från den allra minsta knoppen tills de faller ihop på hösten.

12:50 PM  
Blogger Fritt ur hjärtat said...

Nästan lite otäcka,, som om de är på väg...

2:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

När man ser dem ur detta perspektiv förstår man varför de kallas ormbunkar

2:43 PM  
Blogger Wickans värld said...

Fick precis samma tanke som Anna-Eva, ser ut som sjöhästar!!

3:35 PM  
Blogger Pumita said...

Hihi, di ser ju ut som svanar när man tittar lite snabbt. Snyggt!

3:45 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Kul att höra vad ni ser. Själv såg jag en samling fåglar, men de ser faktiskt också ut som sjöhästar. Ormbunkar har ett väldigt roligt växtsätt!

4:20 PM  
Blogger K said...

Härligt Grön bild! Kan man göra annat än att gilla grönt?!

5:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

Det tog mig ett litet tag innan jag kom pa vad det var. Haftig bild.

5:26 PM  
Blogger Åsa said...

Här snackar vi växternas dinosaurier vars förfäder skänkte oss olja och gas.

9:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

När man ser din bild förstår jag vaför den heter ormbunke. Det har jag aldrig tänkt på tidigare, det är som ormhuvud som nyfiket tittar upp.

9:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

Otroligt spännande bild!
Associerade precis som anne-ava till sjöhästar.

9:51 PM  
Blogger christel said...

Härlig bild! Jag har också försökt ta bilder av ormbunkarna !

10:13 PM  
Blogger Klimakteriehäxan said...

JÄTTEfin bild. Som vanligt hos dej!

10:24 PM  
Blogger Åsa said...

Hahah! Ser ut som en samling förvirrade sjöhästar ;-)

Vilken supercool bild. Ormbunken är verkligen så mycket snyggare nu än när den slagit ut helt. Och ljuset det är liksom grönt och lite skumt i hela bilden (vilket får det än mer att se ut som en undervattensbild).

10:53 PM  
Anonymous Anonymous said...

Trevligt nu när de där Ormbunkarna vänder insidan ut:-) Vackert är det oxså.
Tjing

10:58 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Tack för alla kommentarer! Undrar om det är pga utseendet som de heter ormbunkar, det har jag inte tänkt på. Fåglar, ormar, sjöhästar eller växternas dinosarier? Intressant utseende har de i alla fall, även när de rullat ut sina blad. Ha en bra dag!

9:42 AM  
Blogger Rajson said...

Vackert med dessa fina "sjöhästar!

1:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

Många häftiga förslag på vad de påminner om. Jag tycker sjöhästar. Spännande!

6:26 PM  
Anonymous Anonymous said...

*ler* jag älskar kullriga ormbunkar på väg att veckla ut sig - de här med sina "uppnäsor" var helt bedårande

2:14 PM  

Post a Comment

<< Home