Tuesday, April 10, 2007

Fruktsallad i påskens färg


frukt
Originally uploaded by nässelblom & choklad.
Påsklov. I år är barnen lediga veckan efter påsk, så de här dagarna blir det inte mycket tid för jobb och blogg. Däremot blir det säkert en del tid i köket. Ibland känns det som om det alltid är dags att äta något; frukost, lunch, middag och där emellan något mellanmål. Hur hinner man över huvud taget något annat? Då får det bli enkla rätter och säkra kort. Ett uppskattat mellanmål eller efterrätt är fruktsallad. Lätt som en plätt, man tager vad man haver och får helt olika sallader. Idag fortsätter vi i påskens färg: blonda apelsiner, klementiner, gult äpple, banan, konserverade aprikoser (fruktdisken är inte alltid så inspirerande) och ljust gröna vindruvor. Till det hasselnötter och kokos. Det blir gott!

5 Comments:

Blogger Linda said...

Ja, vad gott! Ser så härligt friskt ut efter allt protein man fått i sig...

6:55 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

linda: jag tror faktiskt att det var därför jag längtade så mycket efter frukt.

3:38 PM  
Blogger natz said...

det är verkligen gott med fruktsallad, det borde man (jag) göra oftare!

8:09 PM  
Blogger Kinna Jonsson said...

Låter jättegott och konserverad frukt är inte fy skam. =)

9:12 AM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

natz: Gör det! Det är så enkelt så att man glömmer det, tror jag.
kinna: det är rätt bra att ha några burkar på lut. Konserverad frukt kan användas till rätt mycket. Jag såg din läckra bakelse t ex!

4:14 PM  

Post a Comment

<< Home