Wednesday, September 19, 2007

Vaniljdoftande plommonpaj

plum tart

13 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Har du också en massa plommon i år?
Den pajen ser supergod ut. Får man receptet tro?

4:22 PM  
Blogger Sara said...

Vaniljdoftande plommonpaj... Bara rubriken hade räckt för att det skulle vattnas i munnen. Och sa bilden! Mmm.

4:23 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

helena: Jag hade turen att få en full kasse! Receptet hittar du i inlägget nedanför. Ursäkta mig om jag var lite otydlig.

sara: Vad roligt att du blir lockad! Kanske till och med baksugen. Receptet finns i inlägget nedanför bilden.

5:07 PM  
Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

4:42 PM  
Blogger Var dags glimtarn said...

Hej! Du har inspirerat mig till att slå slag i saken och köpa den där systemkameran jag längtat efter i flera år. Min 35 års present till mig själv :) Alltså dina fina bilder har inspirerat mig. Idag ska jag baka, vet ej inte vad, ska surfa runt här. Hemma sjuk. Barnen med sin pappa uppe i bergen och plockar kantareller!

10:56 AM  
Blogger Orchidea said...

Det ser riktigt gott ut!!! Buonaaaaaaaaaaaaaa...
Ciao.

2:40 PM  
Blogger Tankevågor said...

Vilken vacker paj du gjort! Säkert jättegod också! Ha en trevlig fortsättning på helgen!

7:29 PM  
Blogger lumumma said...

Ser mycket gott ut, det var länge sen jag åt fruktpaj!

9:11 AM  
Blogger natz said...

åh vilken underbar bild, pajen ser verkligen smarrig ut!

6:37 AM  
Blogger KrakelSpektakel said...

Vad äter du till pajen?

10:59 AM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

andreas: hör av mig, har varit borta ett tag.

var dags glimtarn: Tack för berömmet...Superkul och stort grattis till dig! Det är verkligen roligt att fotografera. Hoppas familjen kommer hem med mycket kantareller. Krya på dig! Har varit på landet, det är därför jag inte skrivit något.

orchidea: ciao! Si, è buona.....

londongirl: tack! Jag har haft en supervecka i skogen!

lumumma: jag tycker att det är väldigt gott och friskt med frukt i pajer.

natz: tack! ska titta in hos dig. Jag har haft för mycket att göra för att hinna.

krakelspektakel: hej, kul att du är här! Jag tror att glass blir bäst. Ursäkta det sena svaret, men jag har varit utan dator en vecka.

10:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hoppas din vecka blir bra. :0)

11:52 PM  
Anonymous Recept scones bakning cheesecakes cupcakes choklad bröd bakrecept said...

Ser inte så dumt ut! Plommonpaj är alltid gott!
Fin blogg du har förresten, Kram!
Plommonpaj recept

7:24 AM  

Post a Comment

<< Home