Wednesday, January 02, 2008

GOTT NYTT ÅR!


smell of christmas
Originally uploaded by nässelblom & choklad
Lata juldagar med mat, dofter, familj och vänner fick mig att lägga allt bloggande åt sidan ett tag. Det blev inte ens några nyårstips på mat. Däremot vill jag önska er alla ett riktigt gott nytt år, lite i efterskott! Nyårsafton markerar avslut och nystart. Förväntningar och förhoppningar för vad det nya året ska bära med sig, men också reflektion och summering av året som passerat. När det gäller mitt bloggår, vill jag förstås tacka er som tittar in hos mig. Det är verkligen roligt att se spåren efter er, att få kommentarer och att så snabbt få respons på det man gör. Många av er har blivit riktiga vänner, även om vi kommunicerar via nätet. En trevlig blogghändelse var annars den bloggträff Ilva fick till på Blå Porten. Där träffade jag några av er på riktigt, vilket blev en härlig sommareftermiddag att minnas. Och egentligen är det kanske den tiden på året, i slutet av sommaren som vi har mer energi och kraft för att göra nystart. Men en ny almanacka och snart en aning mer ljus per dag, kan också räcka en bit - hoppas jag. Har ni gett nyårslöften, är ni laddade för nystart eller är sommaren en bättre tid för sådant? Jag vill i alla fall önska er en god fortsättning på det nya året!

4 Comments:

Blogger Lillie plein damour said...

Ah min favvo mat blogerska, Gott nytt âr pâ dig.
Vârt nyâr blev mycket gott, hemmalagad mat och lite gott vitt vin , ett glas rött vin och lite champagne.
Bon apétit et mes meilleurs voeux.

3:11 PM  
Blogger Ilva said...

Gott Nytt År till dig med! och visst gör vi omdet! Träffas alltså!

6:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

Gott Nytt år önskar jag dig också. Visst var det en trevlig träff. Vi kan kanske göra om det när det blir lite varmare ute.

12:30 AM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

lillie d'amour: Tack! Du är en riktig favvo du också! Ditt nyårsfirande låter trevligt tycker jag. Ska titta in hos dig och läsa lite mer. Gott Nytt År!

ilva: Tack det samma, Ilva! Absolut, självklart ska vi träffas när du kommer till Sverige eller om jag möjligen har vägarna åt ditt håll. Till Italien ska jag i alla fall. Vad kul att du tittar in här. Föst lillie från Frankrike och sedan du från Italien, det känns internationellt och bra!

kersti: Gott Nytt År Kersti! Det var supertrevligt. Du hade valt en sådan bra plats också, god mat och vacker miljö. Synd att vi inte hann prata så mycket den gången. Men det blir fler tillfällen.

12:41 AM  

Post a Comment

<< Home