Wednesday, December 05, 2007

Ordlös onsdag



Mer bilder hos Nejma i Marocko.

25 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det finns mycket vackert att hämta bland matvaror :)
Kålens fina färg och vackra struktur,läcker bild.
Mvh Ulla

9:59 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hm, inte anonym, men det funkar visst
inte för mig eftersom jag inte är GoogleBlogger :)
http://langberg.wordpress.com/2007/12/05/ordlos-onsdag-2/
Ulla igen

10:02 AM  
Blogger Åsa said...

Läckert! Rödkålen är riktigt fin såhär i närbild. "gångarna" syns bättre än vitkålens. Och när fick jag en påminnelse om rödkålen som ska kokas oxå :) Den är nog bland det allra godaste jag äter på jul (kokar även rödkål andra tider på året också för den är så himla god!)

10:41 AM  
Blogger Lillie plein damour said...

Mums. Jättefin bild.

10:41 AM  
Blogger Klimakteriehäxan said...

Rödkål ja - ska jag göra min egen i år, eller slå till på en burk, bara att värma? Ack dessa stora beslut man måste fatta, ideligen...

11:09 AM  
Blogger Carin said...

Oj, vilken häftig bild!! tänk att de coolaste bilderna oftast är de enklaste motiven. Det gäller bara att se dem, det är minst halva hemligheten bakom en skicklig fotograf!

12:00 PM  
Blogger Randi said...

Frukt och grönsaker tillhör även mina favorit - funkar bra som modeller - gör som man vill!
Din bild är urläcker!

12:04 PM  
Blogger Della said...

Det var en läcker bild. Det gäller att hitta det fantastiska i det enkla. Snyggt!

12:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

Wow vilken läcker bild och härligt mönster som uppstod!

12:35 PM  
Blogger Cattis said...

växter och grönsaker är vackra. Naturens små konstverk :-)

1:50 PM  
Blogger christel said...

Jättefin bild! Duktigt att hitta den vackra strukturen i det som känns så alldagligt!

2:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

Julmaten är framplockad ser jag! ;)
Det är en härlig färg på rödkål.

http://mimos.sacinom.tk/

3:17 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Tack så mycket för era uppmuntrande kommentarer! Jag är ju lite insnöad på mat och natur och väljer oftast mina motiv därifrån. För er som undrar vad ni ska göra med rödkålen, kan jag ge er fler alternativ i ett inlägg senare idag (eller i morgon) där jag ger tips på wokad rödkål.

3:22 PM  
Blogger Michael said...

Lackra farger. Forderar rodkal pa bild an i verkligheten.

3:25 PM  
Blogger Wickans värld said...

Vi har mycket vackert i frukt o grönt! Fin bild!!
Ja, tack - gärna recept! Har börjat gilla rödkål på "äldre dar"!

4:20 PM  
Blogger Catti Ullström said...

Gillar inte rödkål... men vackert är det.

5:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

Naturens eget konstverk :0)

5:27 PM  
Blogger Ninnie said...

Som ett landskap, ett floddelta...och så ser man att det är ju rödkål!

6:06 PM  
Blogger Pumita said...

Rödkål kanske inte tillhör mina favoriter (ok, jag kan äta den rå men inte tillagad) men bilden är häftig!

6:32 PM  
Blogger Sarah said...

Mums, färsk rödkål!!!!

7:01 PM  
Blogger Frukostflingan said...

Naturen är verkligen förunderlig när den skapar så fina mönster!

9:02 PM  
Blogger Nina said...

Så läckert och otroligt gott.

9:12 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Slingrigt floddelta var en bra liknelse. Det är fantastiskt att naturen ger oss så mycket intressant att upptäcka. Stort och varmt tack till er för era kommentarer. Det utlovade receptet hann jag inte med för jag hade för mycket jobb att göra klart. Det får bli i morgon i stället!

12:23 AM  
Anonymous Anonymous said...

tänk att en rödkål kan vara så vacker!

8:35 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

mediabrus: ja, det är rätt häftigt!

9:13 PM  

Post a Comment

<< Home