Wednesday, December 12, 2007

Apelsiner & kaneldoft

Adventstiden susar förbi alldeles för snabbt, något som inte är helt ovanligt. Men synd eftersom det finns så mycket mysigt att njuta av den här tiden. Så det får bli små enkla njutningar i form av tända ljus och goda dofter som till exempel kanel. Efter att ha doftat på de enorma kanelstängerna i mitt förra inlägg var den här enkla efterrätten ett givet val: pudra saftiga ljusa apelsinskivor med kanel. Mmm, så gott det blir. Vill man göra den extra lyxig är det gott att bjuda på en chokladkaka till. I bakgunden syns brownies som behöver bakas en gång till innan jag kan lägga in receptet.

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Låter mums.

10:58 PM  
Blogger pudelflicka said...

Tack för receptet !
Hedvig

3:39 PM  
Blogger Cattis said...

mmm, så gott det låter...och kanelstängerna var verkligen gigantiska som jag fick för mig. vart får man tag på sådana "träd"?

3:50 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

kersti: jättegott och enkelt att göra iordning!

pudelflickan: varsågod!

cattis: ja, det är det och bra när det är lättfixat! Stängerna var enorma, det var en kryddförsäljare som hade dem som reklam för sin försäljning på en julmarknad.

8:25 AM  
Blogger lumumma said...

Dags att köpa hem ett gäng apelsiner. :)

Hörrudu, skulle du vilja skicka din mailadress till mig - jag har en grej som jag vill skicka.
josefina@mertidkb.nu

Tack!

11:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag häller lite flytande honung över mina apelsinskivor och det smakar oxå mumma!

10:05 AM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

lumumma: det här är definitivt tillåtet godis! Det ska vara blonda saftiga apelsiner...

mediabrus: det har jag aldrig prövat eftersom jag gillar varianten med enbart kanel så mycket. Men jag kan tänka mig att det också är gott!

9:43 PM  

Post a Comment

<< Home