Thursday, March 27, 2008

Snötankar



Snöigt och kyligt, men väldigt vackert och förtrollande med all snö. Landskapet är annorlunda och alldeles magiskt. Egentligen gillar jag snö, men den här vintern hade ju redan passerat. Trodde jag och många andra. Den här veckan var tänkt att bli en utflyktsvecka med massor av utetid. Utflykter blir det, men matsäcken får bli enklare och ätas ganska snabbt. För nordanvinden inbjuder inte till stillasittande. Däremot är det härligt att bygga snögubbar, pulsa i snön och åka pulka. Så det är det jag gör den här veckan i stället för att skriva om mat. Ha det så bra i snön!

4 Comments:

Blogger Tankevågor said...

Visst är det märkligt vackert ändå med snön. Men på fel tid kom den allt. Nu längtar jag efter värmen.

6:45 PM  
Blogger Åsa said...

:) Ja, ut och passa på! Snart är snön ett minne blott.

Tänker ibland att jag skulle behöva barn eller en hund typ för att komma ut mer ;-) Det är lätt att "jag ska bara..." innan jag kommer iväg ut. Har börjat med tidiga morgonpromenader och ska försöka hålla ut hela våren och faktiskt ta dagliga promenader. När det blir lite varmare hoppas jag kunna jogga emellanåt istället.

Hoppas du gjort en och annan ängel i snön du med :)

9:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

Trots att det är vackert så känns det som om det kommer lite sent. Nu vill jag ha vår.
Det ser ut som om du gjort en utflykt till Järna. Där är det vackert alla årstider.

9:56 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

londongirl: det är som om hela landskapet blir nytt, magiskt och sagolikt. Så visst är det vackert!

åsa: jag undrar just vad jag ska göra när barnen blir större, för det känns lite konstigt att gå ut och åka pulka själv. Eller kanske är det det jag får göra! Nu har jag i alla fall åkt pulka i en jättebacke och gjort några änglar med. Morgonpromenader låter härligt!

kersti: Våren var verkligen på gång ordentligt med många blommor och små blad. Visst har jag varit i Järna. Det är en underbar plats att vara på. Vi promenerade i parken, satt i det lilla blå huset med vasstak, byggde snögubbar och handlade i handelsboden.

8:12 AM  

Post a Comment

<< Home