Wednesday, April 02, 2008

Ordlös onsdag



Hos Nejma i Marocko finns fler bildlänkar!

25 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Oj, är det där något man ska dricka? Hur smakar det?
Fin färg var det iaf =)

2:33 PM  
Blogger Randi said...

Är det läsk? Härliga fräscha färger!
Kram Randi

2:40 PM  
Blogger Fritt ur hjärtat said...

Nej men urk. Eller är det felmärkt??

3:02 PM  
Blogger Ninni said...

Ser gott ut! Är bilden också från Järna? Men det var ett hutlöst pris på pepparroten...den växer mer eller mindre som ett ogräs.
Det är verkligen jätteroligt att gå i nya matbutiker och titta på varorna. Ett av mina stora nöjen också!
Igår köpte jag konserverat smör för första gången i mitt liv för att burken var så fin...

3:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ger verkligen en känsla av "förr i tiden". Den affären vill jag besöja, även om märkningen av varor verkar aningen förvirrad.

3:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tack för din kommentar hos mig!

Pepparror slipper jag köpa, den växer och frodas under ett äppelträd i trädgårdslandet. Problemet är bara att den har en tendens att sprida sig.

3:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

Intressant bild som jag gärna skulle se lite ord till.. :)

3:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

Är det pepparrotsdricka eller inlagd pepparrot? Det ser spännande ut.

4:10 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Det är inte pepparrotsdricka, utan någon sorts juice - precis som det ser ut. Pepparroten skulle nog ligga på en hylla nedanför, men gjorde det inte just då i alla fall...Bilden är från Nibble Trädgårds butik i Järna. Där finns massor med gott såväl grönsaker, som teer, mjöl och kakor. Men pepparroten verkar onekligen dyr, när man vet hur lätt den sprider sig!

4:37 PM  
Blogger Ninni said...

Hej igen,
smöret köpte jag i min vanliga livsmedelsbutik, Carrefour. Jag har heller aldrig sett något liknande. Ska ta en bild på den så att du får se. De har verkligen gott smör här, påminner lite grand om hemkärnat som min pappa brukade köpa på fäbodvallarna i Hälsingland. Ganska salt och suveränt gott på vårt medhavda Spisbröd från Pyramidbagaren.

4:50 PM  
Blogger Della said...

Dom där juicerna ser goda ut. Fräscha färger. Pepparrot är sådär, tycker jag...

5:12 PM  
Blogger Frukostflingan said...

Oj vilket pris på pepparrot, det blir inte tal om att köpa något här, får ta av min pepparrot på landet, den växer så det knakar och sprider sig gärna utan att jag behöver göra någonting!

5:13 PM  
Blogger Åsa said...

Härligt! Så extra god och läskande juicen ser ut i solljuset :)

5:42 PM  
Blogger Hannele på Hisingen said...

en ossdagsdrink

7:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

Pepparrot...tycker mest det var en massa flaskor :O)

8:11 PM  
Blogger Åsa said...

Konstig pepparrot, den ser annorlunda ut här hos oss.

8:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

Pepparrot på flaska, något nytt.
Ja man måste prova innan man har en åsikt.
Jag har druckit cashewnötsjuice, det var riktigt gott.
Ha det så bra.

8:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ser riktigt fräsch och gott ut!

8:54 PM  
Blogger Ninni said...

Ja då vet du prcis hur det smakar! Och på nybakat...det måste vara himmelskt!

8:56 PM  
Blogger Rajson said...

Härligt foto!Man borde handla oftare på ställen som detta så skulle man slippa få i så mycket skräp!

9:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Till det priset skulle man kunna sälja vårt ogräs, jag menar pepparrot. Drickan ser dock helt ok ut. Slurp!

9:33 PM  
Blogger Wickans värld said...

Tur det inte var pepparrotsjuice! Känner hur det drar ihop sig i munnen....

10:02 PM  
Blogger Sarah said...

Oooops är det tänkt jag skall sörpla i mig en liten drink av detta ? Fy och blä.... Men det är gott att riva över fisk ;O)

10:51 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vilket härligt kort! Häftiga färger tillsammans det där gula och svarta!

11:26 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Tack snälla rara för alla kommentarer! Nej. det är inte pepparotsjuice - skyltningen är dock lite olycklig tycker jag. Vem vet kanske är det något att testa, pepparrot har ju många goda egenskaper. Skämt åt sido, jag tror att den gör sig bättre i andra sammanhang än i juice. Solgudinnans cashewnötsjuice skulle jag däremot gärna smaka eller ninnis smör som smakar som hemkärnat! Pepparroten verkar dyr, men det är förstås ett kilopris och en liten pepparrot väger inte så mycket. Butiken i Järna är verkligen trevlig och har fräscha biodynamiskt odlade grönsaker, goda teer, nybakat från Saltå kvarn, hudvårdsproduker av bra kvalitet mm. Så den är absolut värd att besöka!

11:18 AM  

Post a Comment

<< Home