Wednesday, December 23, 2009

God Jul till er alla!




Ute är det vintrigt vitt, ett gnistrande täcke har bäddat in oss ordentligt. Snön förtrollar och ger magi, plötsligt ser världen annorlunda ut. Allt tyder på att det blir en vit jul, precis som sinnebilden av julen oftast ser ut. Och ska det vara snö, så är det ju nu när det är jul och jullov det passar allra bäst. Kanske blir det tillfälle att åka skridskor, pulka och göra snöänglar! Inomhus tar julens dofter plats, hos mig doftar det gran, pepparkakor och apelsin. Jag hade förstås tänkt lägga in lite julrecept under advent, men tiden har tyvärr inte räckt till. I stället får jag länka till några julfavoriter i arkivet så här da'n före da'n. Sen vill jag förstås önska er alla en riktigt riktigt god jul! En stor julkram från mig!

JULTIPS FRÅN ARKIVET
Pappas valnötspaté
Grönkålspaj
Wokad rödkål
Nötchoklad

15 Comments:

Blogger Tankevågor said...

GOD JUL önskar jag dig och stort tack för länkarna till arkivet!

Precis vad jag behövde som just fått reda på att en av släktingarna kommer hit till jul (som är vegetarian) :-)

12:58 PM  
Anonymous giardinofiorito said...

Anche qui è arrivata la neve a creare l'atmosfera più natalizia. Buon Natale!!

1:23 PM  
Blogger Villa Solgården said...

Ja visst är det härligt med en så vit jul! Här snöar det fortfarande.

Gjorde precis apelsintryffel som skar sig! Står och stelnar i kylen nu i 4 timmar, får se om det lyckas, skulle ge dem till mamma och svärmor imorgon. Om de inte lyckas ska jag göra dina smidiga chokladmandlar!!

Önskar dig en riktigt GOD JUL!

Kramar
Sanna

4:57 PM  
Blogger ~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ said...

God Jul önskar
Lydia :o)

4:58 PM  
Blogger Lusthuset said...

En Riktigt Härlig och Underbar Jul önskar jag dig också.
Kram och tack för alla goa recept och ideer under året som gått.

7:36 PM  
Blogger Camilla Alvén said...

Det ser ut som att vi också får en vit jul i Skåne, det har redan börjat smälta bort men eftersom vi har fått sådana mängder med snö så hinner inte allt försvinna tills imorgon.
Ha en fin jul
Kram

7:43 PM  
Blogger Erica said...

♪♫•*¨*•.¸¸♥ God Jul!! ♥ ¸¸.•*¨*•♫♪

12:28 AM  
Blogger Dubbelörn said...

Kikar in o önskar dig o de dina en riktigt God Jul!

Varma julkramar

7:42 AM  
Anonymous tina said...

Fina bilder här, som vanligt! Hoppas att sdu får en finfin julhelg med lugnm och ro och god mat. Kram

9:05 AM  
Blogger Åsa said...

God jul kära du! Ett annorlunda år (för mig) på många sätt och därför mycket tacksam att du finns där ute och ger glada tillrop :-)

Hoppas julen blir skön och trevlig för dig. Stora julkramar från mig!!
/åsa

8:48 PM  
Blogger Katrin said...

God jul till dig också! Hoppas att du har det lugnt och skönt:)

8:52 AM  
Blogger Ninni said...

Ja nu är det vitt och nysnöat igen här hos mig. Snöat har det gjort hela dagen även om det inte kommit mer än ett par decimeter. Snölyktorna får jag gräva fram imorgon.
Ha en skön fortsättning på julehelgen!
Kram Ninni

11:11 PM  
Blogger Fröken Dill said...

God fortsättning
önskar fröken Dill

1:52 PM  
Anonymous Kersti said...

Tiden räcker inte alltid till allt man vill. Jag tittar in och önskar gor fortsättning. Vill också säga att det alltid är skoj att kika in här gillar dina recept. Många har jag provat och andra står på tur. Har fått en vegetarian i huset så jag kanske kommer att be om lite hjälp framöver. Kram

10:25 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Londongirl: Hoppas att det gick bra med den vegetariska delen av julbordet!

giardinofiorito: Bello con la neve. Buon Natale e Felice Anno Nuovo!

Villa Solgården: Hoppas att apelsintryffeln rättade till sig. Det blev så fint med en snöig jul, vilket fantastiskt snölandskap vi haft.

Lydias Gröna Fingrar: Hoppas att du haft en skön julhelg!

Lusthuset: Tack för att du tittar in hos mig och lämnar uppmuntrande kommentarer.

Camillas Foto: För en gångs skull har nog nästan hela Sverige haft en vit jul. Synd om det smälter för fort. Hoppas att du haft en skön jul!

Erica: Tack för hälsningen. Hoppas att du har det bra!

Dubbelörnen: Tack, det har varit en lugn och skön helg. Hoppas att du och din familj också haft en mysig helg.

tina: Ja tack, det har jag verkligen haft. Hoppas detsamma för dig och att alla hållit sig friska och krya denna jul.

åsa: Ja du har verkligen haft en annorlunda och äventyrligt år. Hoppas att din helg också varit bra och naturligtvis att du får ett riktigt gott nytt år.

Katrin: Tack för hälsningen. Toppen att vara ledig ett tag och umgås med barnen på deras lov.

Ninni: Bättre att de snöar över än att de smälter bort i alla fall. Kan tänka mig att det är väldigt vackert hos dig.

Fröken Dill: God fortsättning till dig också!

Kersti: Tack för alla rara ord. Det är så kul att du tittar in här hos mig. Är det ett av barnen som blivit vegetarian? Du får gärna fråga mig om tips!

3:44 PM  

Post a Comment

<< Home