Wednesday, December 30, 2009

Gott Nytt Årtionde!



Tusen tack till er som kikar in här hos mig, trots att jag inte alltid är så flitig på att uppdatera! Extra roligt är det förstås när jag också får ta del av era kommentarer. Vädret har fortsatt i den frostigt vita färgskalan, vilket har inspirerat mig till att testa vita chokladtryfflar med lingon på nyårsbordet. Du hittar dem hos Tina med Pickipicki och är ett recept från "Vinterns söta" av systrarna Eisenmann. Från mitt eget arkiv rekommenderar jag Vit chokladmousse med frukt till eller Glassbomb som är enkel att göra av färdig glass. I år blir mina smaker vanilj, choklad och hallon. Nu hoppas jag på ett riktigt bra nytt år, ett år som också inleder ett nytt årtionde. Så till er från mig GOTT NYTT ÅR med många uppfyllda önskningar!


17 Comments:

Blogger Annika Christensen said...

Mmm vad gott det låter.
Gott slut till dig och ett Gott Nytt.
Vi hörs nästa år
Annika

9:41 PM  
Blogger Dubbelörn said...

Låter verkligen supergott!

Önskar dig också ett riktigt
Gott Nytt År

Nyårskramar

10:04 PM  
Blogger Lusthuset said...

GOTT NYTT ÅR till dig och MUMS...jag säger bara det!! Ha en fin nyårsafton. Vi hörs på det nya årtiondet. Kramisar från Skåne

10:59 PM  
Blogger Marie said...

Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig också. Tack själv för dina visiter och avtryck och för alla fina bilder du visar upp. Låter som det blir smarrigt värre hos er imorgon ;-). Har nu pillat med min temalista, men jag måste medge att jag är nog en så´n där blondin i alla fall (ja fusk med slingor då, ha, ha). Jag undra nu. Använder du dig av gadgeten LISTA eller LÄNKLISTA? När jag tar lista och sedan länkar blir det ju http/:.... namnet som kommer upp på sidan. Om jag istället använder länklista vill datan att jag anger länken och den har jag ju inte innan temat är inlagt. Nä, fy och ush så knepigt det verkar vara. Fats det är ju så när man inte fattar ;-). OM du har tid och lust får du gärna försöka förklara lite mer vid tillfälle. Permalänk förresten, vad är det. Ja du ser, jag är ingen datanörd precis :-).
Kram så länge.

11:07 PM  
Anonymous Kersti said...

Glada nyårskramar. Gott Nytt År önskar jag dig och familjen. Kanske ska vi satsa på en bloggträff året som kommer. Det vore skoj att ses live igen.

11:08 PM  
Blogger Erica said...

Gott Nytt År! Hoppas du får en härlig avslutning på 2009! / Erica

11:32 PM  
Blogger Camilla Alvén said...

Låter fint!
Själv har jag förberett efterrätten, vit chokladpannacotta med hemmagjord jordgubbsglass, och köttet till huvudrätten, marinerad rostbiff. Till förrätt ska jag testa något helt nytt för mig, grön sparrissoppa, hoppas att gästerna inte blir besvikna.
Önskar dig ett gott slut och ett Gott Nytt År
Kram

11:41 PM  
Blogger Åsa said...

Gott nytt år! Tack själv för alla dina inlägg, kommentarer och för att du tar dig tid att svara på kommentarer. Det är inte alltid lätt att få tiden att räcka till allt man skulle vilja hinna med. Hoppas verkligen vårt nya årtionde kommer bjuda på mycket gott. Det känns som det hänt ovanligt mycket tråkigt både här hemma och i världen sedan millennieskiftet. Eller så är jag bara subjektiv nu ;-) Det går väl upp och ner hela tiden.

Och det allra bästa måste nog ändå vara bloggarna :-)

Jag önskar dig det allra bästa nyåret och god fortsättning. Kramar i gross och parti!
/åsa

12:21 AM  
Anonymous giardinofiorito said...

Ho letto le tue ricette, la "mousse al cioccolato bianco" mi piace molto credo che la preparerò.
Tanti Auguri di un anno sereno a te e alla tua famiglia!

9:14 AM  
Blogger Villa Solgården said...

Vilka vackra bilder!!
Vet du vad, jag fick "Sommarens söta" i julklapp! :)

GOTT NYTT DECENNIUM!!

Kramar
Sanna

1:10 PM  
Anonymous Josefina said...

Gott nytt år! Hoppas att du hade en mysig nyårsafton! Kram.

12:54 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Annika Christensen: Tack, tack! Vi hörs och vem vet - kanske syns igen också.

Dubbelörn: God fortsättning! Det blev väldans gott!

Lusthuset: Tack! Hoppas att du också haft en trevlig nyårsafton. Visst hörs vi snart!

Marie Höglund: Tack, det blev riktigt smarrigt! Det är svårt att förklara sådant på distans, men när man väl vet hur det går till är det enkelt. Du ska gå in i själva mallen och lägga in koderna. Jag får försöka tänka till och förklara lite bättre...

Kersti: Tack, snälla du! Ja, det vore kul! Om inte annat skulle vi kunna ses någon gång, avståndet är ju inte så långt mellan oss.

Erica: Tack! Hoppas att även du hade en fin nyårsafton och att året börjar bra!

Camillas Foto: Det verkar som om det ska vara en vit efterrätt i år! Låter som en fantastisk meny, gästerna måste blivit väldigt nöjda. Jag är nyfiken på hur din sparrissoppa blev...

Åsa: Tack själv för alla dina uppmuntrande och glada kommentarer. Ja, nog är det blandat vad 00-talet innehållit, både positivt och negativt. Mycket i världen är ju dessvärre negativt, men det finns också ljusglimtar som att fler får upp ögonen för miljö- och klimatfrågor. I min lilla värld har det varit ett bra årtionde framför allt för att jag har fått vara mycket med mina barn.

giardinofiorito: È molto buono e anche semplice da fare.

Villa Solgården: Tack! Lyckosta dig, den är så fin och ser ut att innehålla många roliga recept!

Josefina: Lugnt och trevligt har det varit här hos mig! Hoppas att du också haft det bra!

9:13 PM  
Blogger Camilla Alvén said...

Hej igen!
Nytt år, härligt!
Sparrissoppan blev fantastisk, len och krämig och väldigt fräsch, till soppan hade vi stenugnsbakat surdegsbröd, mmmm.
Är du intresserad av receptet på soppan så kan du få det.
Ha det bra
Kram

5:14 PM  
Blogger Ninni said...

Vad gott det låter! Jag älskar efterrätter så jag ska testa.
En riktigt smaskig efterrätt har jag hittat hos Malin Söderström, Marängsviss med hemgjord Lemon Curd, hallon mosade med lite socker och rostade frön att strö över. Friskt och sött samtidigt.
Önskar dig en riktigt god fortsättning på det nya året!
Kram NInni

8:16 PM  
Blogger Katrin said...

Tack till dig också som verkligen inspirerar med bild, text och recept. Jag kommer att fortsätta följa din superfina blogg genom 10-talet:)

7:48 PM  
Blogger Scylla said...

Oj, vilken häftig klocka där i Solanumen!

2:37 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Camillas Foto: Åh, ja den vill jag gärna pröva att laga. Det låter ljuvligt gott...

Ninni: Tack för tipset. Brukar göra traditionell marängsviss ibland, men det här låter helt annorlunda.

Katrin: Vad glad jag blir om du vill fortsätta att hälsa på hos mig!

Scylla: Visst är klockan vacker!

9:39 AM  

Post a Comment

<< Home