Monday, March 29, 2010

Vårspaning




Visst är våren på väg. Nära, nära även om den tar tid på sig. Det gillar jag för då hinner jag med. Då kan jag se varje steg, varje skiftning. Då hinner jag med att plantera några frön, se hur snön blir till en kanal som rinner i väg, jag hinner se de första små gröna bladen som tittar upp i rabatten och jag hinner njuta av att det är bara en aning varmare. Ljuset är klarare, fåglarna kvittrar och det är någonting med luften...Ha en bra vecka och titta noga på allt som händer nu!

7 Comments:

Blogger Sara said...

härligt! JAg åker till Sverige på onsdag, och hoppas få njuta av en riktig vår!

10:41 AM  
Blogger Åsa said...

Oh ja, det gäller att ha "spanögonen" på sig nu! Man vill ju inte missa något litet grönt skott där ute. Mina julrosor har iaf klarat sig hela långa vintern under snön och blommar fortfarande :-)

11:56 AM  
Blogger Camilla Alvén said...

Det är härligt nu när våren kommer lite längre för varje dag som går. Jag har redan köpt spenatfrön och väntar ivrigt på att så dem så att vi kan äta vår egenodlade spenat igen.
Ha det bra
Kram

3:39 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hej

Har du en mail som tar emot eventuella pressutskick och pressinfo?

Maila mig på: linus.norberg@starpr.se

4:22 PM  
Blogger Erica said...

Härligt!

9:52 PM  
Blogger Laila said...

JAg tycker också om när våren kommer så här lugnt. Man hinner njuta och se. Annars brukar det bara säga pang och så är den över... :-\

9:13 AM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Sara: Hoppas att du hinner få njuta av lite svensk vår!

Åsa: Vilken tur att de klarade sig! Nej, missa vårtecken är synd men lätt hänt. Ibland går det väldigt snabbt den här tiden.

Camillas Foto: Mmm, egenodlad spenat är mums det. Allt man odlar själv får en extra god smak. Har du grönsaksland i trädgården eller odlar du i krukor?

Linus: Ok!

Erica: Vårtecken, små frön och groddar - det är riktigt härligt det!

Laila: Visst är det bra att få ha vår extra lång period. Det är så underbart att hinna med att se allt som händer den här tiden.

9:34 AM  

Post a Comment

<< Home