Saturday, May 01, 2010

Maj är här




Första maj! Med tanke på dagens kalla vindar känns det inte riktigt som om vintern rasat ut ännu. Men så fort solen tittar fram värmer den så visst är det vår på riktigt. Blommor, spirande blad, gräs som blir grönt och fåglar som kvittrar i alla buskar. Naturen vaknar och gatorna fylls av liv. Dofter och färger kommer tillbaka. Nu gäller det att hinna ut och se på allt som händer. en promenad om dagen skulle kanske vara en passande ordination. Härlig maj önskar jag er!

5 Comments:

Blogger Erica said...

Visst är det härligt med vår! Underbara bilder som vanligt. De där skira knopparna får själen att le ;-D

12:18 AM  
Blogger Åsa said...

Härligt! Tittade på bilder jag tagit på just 1 maj tidigare år och det är onekligen mindre grönt i år. Fast bara sedan i torsdags har träden fått ett grönt skimmer över sig och de rosa körsbärsblommorna står snart i full blom! Det var så varmt så varmt här i torsdags men helt igenmulet och fuktigt. Först sent igår em kom solen och idag är himlen nästan helt blå.
Fortsätter det såhär kommer det gå undan!

Hoppas du hinner med promenader och lite lugn mellan varven så du får njuta av det som händer i naturen nu.

Varma majkramar!
/åsa

11:37 AM  
Blogger Camilla Alvén said...

Jag håller med, minst en promenad eller cykeltur per dag!
Ha det bra
Kram

2:18 PM  
Anonymous josefina said...

Ja, jag uppskattar dofterna och färgerna. Det Gröna. Den kyliga luften får gäörna vara kvar ett tag till.

11:32 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Erica: Ja det är härligt. Jag gillar verkligen alla årstider. Tack snälla snälla du:)

Åsa: Även om den här våren tar mer tid på sig så går det för fort för att man ska hinna med. Det här gröna skimret är bland det vackraste som finns. Sen när det är grönt överallt märker man det inte längre, då är det självklart. Jag skulle vilja vara ute varje dag nu - men jag försöker hinna med en stund i alla fall.

Camillas Foto: Det är en bra på många sätt. Både kropp och själ mår bra av den dosen.

josefina: Även om det är lite ruggigt tycker jag också att det är perfekt vårväder. Våren ska komma lite i taget.

10:36 AM  

Post a Comment

<< Home