Wednesday, May 12, 2010

Rosa vårtecken



Nu blommar magnoliaträdet. Trots att kylan dröjt sig kvar har ändå de varma vindarna svept över träden och förvandlat de bara grenarna till magi. Varje blomma är så utsökt vacker, färgen intensiv och formen perfekt. Håll utkik för det är bara några få dagar det ser ut så här. Sätt dig en stund bredvid trädet och njut av allt det vackra. Har du tid kan du baka rosa muffins och ta med kaffe och en vän på en fikastund där under blommorna. Ha en riktigt härlig lång helg!

16 Comments:

Blogger Erica said...

Magnolior är de vackra! Överhuvudtaget är alla de här blommande träden en ljuvlig upplevelse. Skickar tillbaka en till sagornas värld. Bokträd är också en favorit. Rosa muffins lät gott!!!

Ha en underbar helg!!!

8:51 PM  
Blogger Villa Solgården said...

Man blir så glad av dina fina inlägg! Och magnolian är helt ljuvlig! Hoppas du får en härlig helg och får njuta av det rosa!

Kram!
Sanna

9:19 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Erica: Visst är de sagolika alla vackra träd, även de som får sina skira gröna blad nu. Sagornas värld - vad härligt!

Villa Solgården: Vad underbart att du tycker det! Jag har inte hunnit blogga särskilt mycket på senare tid, vilket känns lite tråkigt. Jag är så glad för att ni ändå tittar in och hälsar på hos mig!

10:16 PM  
Blogger yasemin said...

Nu blir jag riktigt avis. Har du ett alldeles eget magnoliaträd? Dem är så vackra. Men menar du verkligen att de bara blommar en kort stund?
Dina muffons ser oxå ljuvlga ut.

10:39 PM  
Blogger Kinna Jonsson said...

Fina muffinsformar. Jag har just sett sådana i London men visste inte att de fanns i Sverige.

1:08 AM  
Blogger Lusthuset said...

Magnolian är verkligen praktfull. Vi skall ha en liten middag här i kväll och för ett tag fyndade jag en gardinlängd med vackra magnoliablommor i vitt och grönt på rea...urflott tycker jag...... har därför varit ute och "stulit" (jag frågade först)några magnoliakvistar på deras stora träd att ha på bordet. Det blir nog fint tror jag. Ha en skön helg och de rosa muffinsen ser verkligen frestande ut. Kram!

12:00 PM  
Blogger Mikkan said...

Det vackraste av allt vackert - magnolia! Och hallon, den mesta sommarsmaken, väcker sommarlängtan att se dina små bakverk! :)

1:21 PM  
Anonymous giardinofiorito said...

I fiori della magnolia sono un dolce annuncio di primavera. Qui la pioggia intensa ha rovinato i fiori dei giardini, ma ora il sole è tornato.
Deliziosi i cupcakes rosa, colore tenero e primaverile!
Buona settimana!

9:41 AM  
Blogger Remsan said...

Här blommar inte magnolian ännu. Det är konstigt för när jag var i Stockholm för någon helg sedan verkade allt kommit längre i blomningen än här nere i Kalmar.

10:29 AM  
Anonymous josefina said...

dina muffins ... åh ! magnolia - hur doftar det nu igen? visst är den speciell? kram!

3:24 PM  
Blogger Tankevågor said...

Håller med Kinna här ovan....jag har också sett de där formarna i London men inte här. :-)

Visst är det en underbar grönska nu med alla träd....och magnoliorna är helt sagolikt vackra!

Ha en skön helg!

// Lisbeth

12:27 PM  
Anonymous tina said...

Magnolia, så vackert! Fina muffinsar likaså. Hoppas du har en fin försommar i värmen.

6:41 PM  
Anonymous Kersti said...

ingen dum idé, magnolia och muffins en för mig helt ny kombination. Kram

8:46 PM  
Anonymous LissenTo said...

Den bästa tid är nu och jag tar gärna en fika i det fria, under ett blommande träd.
Som du säger också, nu får "vintermaten vila".
Ha det gott. Lissen

10:31 PM  
Blogger Lillie plein damour said...

Hej vännen!!
Nu är jag utbildad konditor men jag har proven kvar att gâ igenom sedan tänker vi köpa bageri och bli konditor och bagare pâ heltid, jag har börjat blogga om det, länkar dig bloggen.
Skall försôka att leta upp din mail adress för att maila dig direkt!!
Stor kram, J

12:07 PM  
Blogger Lillie plein damour said...

min mail ( men du behöver inte lägga upp mailen)
jennymfischer@gmail.com
eller vanillebananabread@gmail.com

kram j

12:09 PM  

Post a Comment

<< Home