Wednesday, November 03, 2010

Spöklikt på menyn


Det verkar som om jag blev kvar ute i den milda höstluften. Jag har helt missat att det är halloween och pumpatid. I år verkar det vara mindre skyltningar och aktiviteter som påminner om halloween och i affären har det knappt synts till en enda pumpa. Min dotter brukar ofta ordna fest för kompisar under temat men maten har ändå inte fått bli för läskig vilket lätt kan bli oaptitligt. Fick tips om mozzarellaögon men de såg för skumma ut.... Det har varit bål med frysta händer, svart spaghetti med blodig sås, sojakorvsfingrar och olika varianter på bakverk som passar temat. Mest älskade blev marängspökena som gästerna ville ta med hem och spara. Lagar ni spöklik mat den här tiden?

3 Comments:

Blogger Åsa said...

Åh, ja men dom är så supersöta de där små spökena. Och tiden tickar på i sin allra egna takt. Nu börjar väl jag iaf snart komma in i och fatta att det är höst ;-)

Men visst var det skönt att kylan försvann igen och det blev mildare. Här är det en aning regnigt och blåsigt (som vanligt mao på västkusten ;-) ) och löven blir allt för fort bara en brun gegga men jag gillar att det inte är så kallt än :-)

Du vet väl att det är en stor matbloggsträff i Sthlm nästa helg? Jag har tyvärr inga möjligheter att resa upp men hoppas du har möjlighet att vara med. Jag ska leta upp deras sida/länk och ge dig. Har den inte framme nu.

Hej så länge!
/åsa

9:38 AM  
Blogger Ninni said...

Nej, inga spökerier hos oss.Vi har stora barn så det hela gick oss helt förbi.
De blev väldigt söta dina spökmaränger. Jag förstår att de blev populära.
Här i Hälsingland ösregnar det idag så det blir ingen långpromenad efter jobbet. Men det är ändå varmt, +6. Så kanske hade det ändå varit skönt i ditt torp :)
Må så gott!
Kram Ninni

1:51 PM  
Anonymous josefina said...

vilka fina spöken! kram, josse.

9:42 AM  

Post a Comment

<< Home