Monday, September 13, 2010

Smarrig topping till västerbottenpajen



Helgen har varit ljuvligt mild och perfekt för uteliv. Kanske har några av er varit ute och plockat svamp. I sådana fall vill jag tipsa om att använda den som tillbehör till Västerbottenpaj. Mia med matbloggen Slickepott var snabb och lagade pajen efter receptet i mitt förra inlägg. Som extra godis lade hon till kantareller. Stekta gula kantareller är ju hur goda som helst så titta gärna in hos henne och läs om hur hon gjorde.

5 Comments:

Blogger Dubbelörn said...

Västerbottenspaj är supergott! Har också gjort den med stekta kantareller o det är nästan syndigt gott ;).

Var ute o fann mängder med svart trumpetsvamp som är min favorit spec till viltkött.

Kram

2:22 PM  
Anonymous Mia said...

Nice med en länk till mig! Tack! Jag käkar ju inte kräftor o då får man se till att fixa annat lyxigt. ;-)

2:40 PM  
Blogger Tankevågor said...

Vilket bra tips! Det är ju så gott med Västerbottenpaj och kantareller därtill måste ju bara bli hur gott som helst. Ska provas. :-)

// Lisbeth

10:49 PM  
Anonymous josefina said...

jag har inte ätit kantareller i år! :( det är nog bland det bästa som finns. och passar säkerligen bra till vb-paj. :)~

6:23 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Dubbelörn: Lyckosta dig! Svamp är så gott och att plocka dem kan vara väldigt trevlig syssla.

Mia: Ja, det var ett bra tips tycker jag. Kantareller är ju supergott och lyxigt!

Londongirl: Ja det blir en perfekt kombination som absolut är värd att testa. Kul att du tittar in!

josefina: Skulle gärna vilja ut och leta kantareller men tiden vill inte riktigt räcka till för det.

1:58 PM  

Post a Comment

<< Home