Friday, September 03, 2010

Svensk vinnare i mattävlingen Paper Chef



Ett stort grattis till Åsa som vann augustis omgång av Paper Chef med sitt frestande bidrag. Bra jobbat! Det innebär att det är hon som håller i septembers omgång av tävlingen. Temat är helt vegetarisk vilket jag gillar. Kika in hos Åsa på Miss Meisters Mat och läs mer om tävlingen. Ingredienserna kapris, persika, pumpa eller squash och citrongräs ska ingå. Jag tror att resultaten kan bli väldigt inspirerande. Det är kul att utifrån ett antal, inte helt självklara, ingredienser laga något helt nytt. Testa, ibland kan man upptäcka helt nya och oväntade smaksensationer!

5 Comments:

Blogger Åsa said...

Åh, vilket fint inlägg! Tusen tack. Haha, jag läste rubriken "svensk vinnare...." och hann tänka men gud vad spännande... så fortsatte jag :-)

Tack snälla! De tre första är dragna slumpmässigt och den sista har jag valt själv. ville ha vanlig citron med, men det fanns inte med på ingredienslistan så då blev det lemon i annan variant i stället :-)

11:18 PM  
Anonymous Josefina said...

Oj, vilka intressanta smaker/kombination ... Bra tycker jag, som tycker att man ska utmana sig själv/sina smaklökar. Det är så lätt att begränsa sig, snöa in på hur man tror att det "ska" vara. För att det alltid varit så. Kan ju översättas till annat än mat. ;) Kram.

9:03 AM  
Anonymous Kersti said...

Vilka spännande ingredienser. Vilken utmaning att få ihop det till något ätbart.

8:42 PM  
Blogger Erica said...

Något med dina bilder. Inger en känsla som är obeskriligt njutbar!

10:11 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Åsa: Hihi känner du inte igen dig själv:) Klart att det var du!

Josefina: Visst är det spännande och annorlunda kombinationer. Något som plockar fram den kreativa och nyskapande sidan i matlagning.

Kersti: Det blir en riktigt utmaning som ni får följa upp hos Åsa.

Erica: Tack, du är världens bästa på att peppa mig!

2:06 PM  

Post a Comment

<< Home