Tuesday, June 01, 2010

Vart tar tiden vägen...


Kanske tror ni att jag blev kvar under magnoliaträdet så lång paus som det blev här. Magnolian har blommat klart och muffinsen är uppätna. Jag hade gärna stannat där men jag haft fullt upp med andra mer vardagliga uppgifter så som det lätt blir den här tiden. Jobb, skolmöten, matsäckar, fotbolsscup och en tur till Västergötland är en del av det som jag ägnat mig åt de här veckorna. Mycket kul men alldeles för lite tid att vara ute och bara njuta av allt vackert i naturen. Just nu får jag njuta av naturen vid olika fotbollsplaner då en av mina tjejer spelar match flera gånger i veckan. Ibland anordnas café efter matchen. Då brukar vi ha med oss tigerkaka som vi bakat. Det är en kaka som jag sällan gjort tidigare men nu har det blivit en favorit att ta med. Snabbare att baka än bullar ändå mer speciell än en helt vanlig sockerkaka. Har ni några favoriter när det gäller att baka snabbt men ändå gott?


7 Comments:

Anonymous josefina said...

tigerkaka är min dotters favorit - och visst är det himla gott ... själv är jag en sucker för rulltårta. den går ju att göra med räserfart, är fettfri (om man nu har såna böjelser) och kan fyllas med vad man vill.

ja, tiden går fort. nu är det juni = sommar. jag har nog inte ens fattat att snön faktiskt har smält nu.

kram hela dan.

8:19 AM  
Blogger Camilla Alvén said...

Tigerkaka är jättegott! Jag brukar baka morotskaka med citronsaft och citronskal i och lite florsocker på toppen istället för frosting.

Visst går tiden fort, det gäller att skynda sig om man vill fånga allt på bild.

Ha det bra
Kram

8:24 PM  
Anonymous Kersti said...

Jag bakar väldigt sällan. Vi fikar inte så ofta med kaffebröd hemma hos oss. Men ska jag göra något blir det en kladdkaka från ett gammalt nummer av allt om mat. Mörk choklad, smör ägg och lite vetemjöl. Lätt som en plätt och gudagott dessutom.

11:21 PM  
Blogger Villa Solgården said...

Ja tiden är en bristvara nu, man får försöka njuta varje ledig stund!

Jag brukar ofta göra tigerkaka. Håller med, snabb och enkel men ändå lite mer speciell än vanlig sockerkaka.

Ha en skön kväll!

6:25 PM  
Blogger Erica said...

Jag är ju såld på choklad, så det får bli kladdkaka! Du har verkligen en speciell fotoblick. Du målar med din kamera :-D

9:40 PM  
Anonymous josefina said...

nu tar du och gör en rulltårta! ;) här kommer ett standardrecept - sen är det ju bara att använda fantasin! http://www.recepten.se/recept/rulltaarta.html

4:29 PM  
Blogger Åsa said...

Åh, kära du! Ja, hur blev det såhär egentligen? Tidsbrist? Uppenbarligen så tar ju bloggandet en hel del tid och vi är långt ifrån ensamma om att ha svårt att hinna med allt man skulle vilja här i livet. Ett litet livstecken då och då gör iaf mig glad. Magnolian blommade ändå över så fort så jag knappt hann blinka ;-)

Fö slänger jag ihop mina drömmar när det ska gå fort. Småkakor går ofta hem och är bra att lämna kvar om inte allt skulle gå åt.

8:46 PM  

Post a Comment

<< Home