Monday, February 12, 2007

Stärkande superfrukt


grapefrukt
Originally uploaded by nässelblom & choklad.
Det finns många underbara frukter, men skulle jag bli tvungen att välja bara en enda blir det nog grapefrukt. Jag älskar smaken och mår verkligen bra av den. Håller jag på att bli förkyld brukar en grapefrukt kunna hjälpa immunförsvaret att sätta full fart mot inkräktarna. Grapefrukt är kärlstärkande och en suverän stödjare för matsmältningen samt leverns arbete. Att starta dagen med fileade rubinröda grapeklyftor är guld för mig. Men med grapefrukt är det nog så att några älskar den och andra tycker riktigt illa om den. Jag minns att vi i skolan testade hur man upplever den bittra smaken. För många var den outhärdlig och andra kände inte alls av den. Det är också dessa bitterämnen som är så välgörande för matspälkningen. Får jag önska något mer av denna välgörare är det att den alltid skulle vara ekologiskt odlad.

2 Comments:

Blogger Kinna Jonsson said...

Fina bilder du tar. Vad kul att du får in dem i systemet också. =)

2:20 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Kinna: Tack, det var gulligt sagt. Nu när jag lyckats byta till nya Blogger, finns den lilla bildsymbolen med! Men nu tycker jag att det fungerar bra med Flickr.

5:00 PM  

Post a Comment

<< Home