Thursday, March 08, 2007

Utmaning



Originally uploaded by nässelblom & choklad.
Det småduggar och vädret är milt. Är det kanske våren som närmar sig. Idag blir det ett annorlunda inlägg för jag har blivit utmanad av Vardagsglimtarn. Så här går det till. Varje person börjar med att skriva egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information. Svårt tycker jag, eftersom man nästan aldrig tycker att det man själv gör är konstigt eller egendomligt. Det är nog snarare andra som tycker det. Men här är några saker som kan uppfattas som lite egendomliga.

1. Jag äter hellre en knäckebrödsskiva med rå hackad vitlök än prinsesstårta och tycker att det är godare.
2. Jag gillar ogräs, i alla fall nässlor och kirskål. Kanske inte helt oväntat med tanke på mitt bloggnamn.
3. Jag har vunnit en pimpeltävling.
4. Jag springer hellre än går när jag är ute på stan. Har hört att det "bara är barn och tjuvar som springer". Trots att jag inte tillhör någon av kategorierna kan jag inte sluta med mitt skuttspringande.
5. Gillar att åka pulka och göra snöänglar. Vad ska jag ta mig till när barnen blir för stora för sådant?
6. Äter alltid långsammast av alla vid bordet. Egentligen bra eftersom det är bättre för matsmältningen. Men jag vet att andra tycker att det är konstigt och en aning jobbigt.

Nu lämnar jag över uppdraget till: Ilva/Agliolio, Kinna/Mormors mat, Sara/Veganvrak, Orchidea/Viaggi e sapori, Hannele i sitt paradis, och Åsa/Miss Meisters mat.

7 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Hej,jag har redan blivit utmanad, kan du återanvända svaren jag har längre ner i min blogg..?

12:42 PM  
Blogger Var dags glimtarn said...

Hej, ha ha är det verkligen gott med ogräs!? Måste testa nässelblom : )

Dina kanelbullar känns iofs by far mer lockande *S*

6:32 PM  
Blogger Var dags glimtarn said...

Och jag som trodde jag åt långsammast av alla och var "den där konstiga" !

6:33 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

hannele: det går jättebra. Kul att läsa.
var dags glimtarn: menar du att kanelbullarna är mer lockande? Jag tror att många håller med dig, men det ena utesluter inte det andra. När de späda små ogräsen börjar titta fram ska jag lägga ut recept. Då kan man se mig plocka kirskål och annat gott. En och annan brukar faktiskt fråga mig vad jag plockar. Kanske lite märkligt. Du och jag skulle med andra ord kunna äta middag tillsammans i behaglig takt utan att känna oss stressade.

7:57 PM  
Blogger Kinna Jonsson said...

Jag både småspringer och gillar ogräs. Tack för utmaningen. Jag ska fundera i helgen. =)

10:13 AM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

kinna: Kanske springer vi på varandra någon dag (högst troligt faktiskt) eller ses bland nässlorna i vår! Kul att du antar utmaningen.

12:30 PM  
Blogger Åsa said...

Jag har antagit utmaningen och knåpat ihop några egendomligheter. Det gick lite trögt i början och nu verkar det inte finnas något slut. Vad mycket saker man har för sig ;) Det blir kanske ingen fullgod utmaning då jag inte har sex andra att utmana men så får det bli. Kanske dyker de upp fler i veckan.

10:17 AM  

Post a Comment

<< Home