Wednesday, February 28, 2007

Med doft av kanel och kardemumma


kanelbullar
Originally uploaded by nässelblom & choklad.
Luften är fylld av lätta snöflingor. När de landar på mina vantar ser jag förunderligt vackra stjärnor, var och en unik. Snön bäddar in min stad i bomull och alla ljud dämpas. Taken ser ut som på adventstidens pepparkakshus. På gården har vi byggt snölyktor som lyser så fint på kvällen. Det är februaris sista dag och snart börjar vårens tecken smyga fram. Men just nu när det är sportlov är det toppen med vinter och snö. Vi njuter av ett avbrott från rutinerna, tar dagen som den kommer, är ute i snön, träffar släktingar, firar ena barnets födelsedag och bakar goda kanelbullar. Recept på kanelbullar tror jag att alla har. Däremot kan jag kanske inspirera till bak om jag påminner om hur gott det doftar med nybakade bullar, kanel och kardemumma....

7 Comments:

Blogger Ilva said...

mmm, den doften àr det svårt att slå!

1:59 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

annette: tack, det var snällt sagt. Jag är säker på att du får till både doft och utseende!

ilva: jag håller med. Det sägs att den doften till och med höjer intresset vid lägenhets- och husförsäljningar.

2:18 PM  
Blogger Lollo said...

Varför ser aldrig mina kanelbullar ut så där? Det var bland det snyggaste jag sett i kanelbullsväg.

2:52 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

lotta: Välkommen, vad glad jag blir!

4:54 PM  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Doftar ända hit.

10:01 AM  
Blogger Orchidea said...

Jag tycker mycket om kanelbullar... har du en bra recept!
Ciao.

11:56 AM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

orchidea: jag tycker att receptet jag gjort dessa bullar av är bra. Ska lägga ut det eller skicka över det till dig, men hinner inte idag.

5:42 PM  

Post a Comment

<< Home