Monday, April 23, 2007

Mixa en svartvinbärsdryck



Originally uploaded by nässelblom & choklad.
Trots att jag inte alls bor stort, har jag en frys full med bär. Det är suveränt att ha tillgång till hallon, blåbär, lingon och svarta vinbär under vintern. Glass, smoothies, sylt eller tillbehör till frukosten är några av användningsområdena. Svarta vinbär har jag dock inte använt mycket av, men nu kommer de goda och nyttiga bären att gå åt snabbare än snabbt. För det här är jättegott!

SVARTVINBÄRSDRYCK, 1 stort glas
1 banan
1 dl svarta vinbär
2-2 1/2 dl havremjölk

Mixa bananen och bären. Fyll på med havremjölk till bra konsistens. Kör allt till en vitaminfylld mellanmålsdrink. Toppa ev med solrosfrön.

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Låter jättesmaskigt!

10:31 AM  
Blogger Ilva said...

Det där är en vinnare det förstår man direkt! Och vilka fina glas!

12:42 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

kaleen: jag tycker det och hoppas att fler gillar den! Det går naturligtvis att ta andra bär än svarta vinbär om man vill.

ilva: kul att du tycker det! Jag gillar verkligen glasen själv, de valde min ena dotter som present till mig en gång.

8:01 AM  
Blogger Åsa said...

Åh, det vattnas i munnen på mig! Tror jag ska ha lite hallon och blåbär i frysen... det får bli min frukost idag. Tack för tipset :)

9:13 AM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

åsa: Trevlig frukost! Hoppas den blev god.

11:06 AM  
Blogger Linda said...

Det låter supergott! Och snygga glas!

4:57 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

linda: ja, nu går de frysta vinbären åt för snabbt i stället.

9:32 PM  
Blogger Kinna Jonsson said...

Oh, det här låter jättegott och jag har några påsar i frysen. Ska genast prövas. =)

5:35 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

kinna: gör det! Hoppas du gillar den lika mycket som jag gör.

6:48 PM  

Post a Comment

<< Home