Friday, October 26, 2007

Gott hos andra


apples & chocolate
Originally uploaded by nässelblom & choklad
På fredagarna brukar jag ofta lägga in ett recept på någon efterrätt eller kaka, men den här veckan har jag inte hunnit med det. Därför visar jag en bild på Äppelsallad med chokladboll, en jättegod efterrätt som den duktige matkreatören Rune Kalf-Hansen är upphovsman till. Det är äppelskivor i apelsinjuice toppad med en god chokladboll. Tipset om att testa den här desserten fick jag av duktiga matbloggaren Åsa som smakade den på Interfood-mässan. Hon fick också ta del av receptet som hon presenterar här. Jag har följt receptet, förutom att jag tog basilika i stället för timjan. Fräscht och smarrigt på samma gång. Trevlig helg!

5 Comments:

Blogger Åsa said...

Tackar, tackar för den knuffen :) Ååh, visst blev det gott! Tror säkert basilika var lika gott som timjan.

Och vilket sammanträffande - jag har ju förberett ett inlägg med länk till dina fantastiskt goda linsburgare :) Har lite bildstrul men hoppas hinna fixa i helgen.

På återseende!

11:13 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

åsa: det är jag som ska tacka för det bra uppslaget. Det är en riktigt god efterrätt! Ja, det var ett sammanträffande, men det är vi ju bra på. Kul att du gillade linsburgarna.

9:51 PM  
Blogger KrakelSpektakel said...

Gud vilken rolig idé!

9:32 AM  
Blogger Dubbelörn said...

Så otroligt gott det låter... Hmm kansek det här kan vara något för min "utomlandsgäst" *ler*...
Kram

9:54 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

krakelspektakel: det är en oväntad superkombination!

dubbelörnen: det är verkligen gott!

1:18 PM  

Post a Comment

<< Home