Wednesday, October 24, 2007

Ordlös onsdag

rusty pumpkin

Mer bildlänkar hos Nejma i Marocko.

20 Comments:

Blogger Klimakteriehäxan said...

Jättekul/fin/bra bild!

9:31 AM  
Blogger Unknown said...

Blir fint med lite basilika..

9:54 AM  
Anonymous Anonymous said...

Vad är det på fatet?

9:55 AM  
Blogger Pumita said...

Åh, det vattnas i munnen på mig! Underbara färger är det också.

10:38 AM  
Anonymous Anonymous said...

Är inte fatet rostigt.

10:39 AM  
Blogger Della said...

Jättefina färger! Och så ser det gott ut. Men jag undrar också över fatet - är det rostigt?

10:42 AM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Fatet är rostigt och jag tycker att pumpan som ligger på fatet också ser lite rostig ut. De har ungefär samma fläckade yta.

11:20 AM  
Blogger Åsa said...

Du är grym! Snygg bild :) Tycker också de har liknande struktur. Typ samma fläckighet. Och nu i höst- och pumpatider gör sig färgerna klockrena :)

11:58 AM  
Blogger Admin said...

Pumpa? Jag såg en vattenmelon. Förmodligen för att vi har betydligt fler såna hos mig. Snyggt iaf och rostiga är vi väl lite till mans (och kvinns) :-)

12:42 PM  
Blogger K said...

Häftig bild! Naturen sätter sina spår på olika men ändå lika sätt. Finstämda färger.

12:48 PM  
Anonymous Anonymous said...

Härlig bild!
Det är något speciellt med pumper, för jag blir glad när jag ser dom!

1:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag tänker genast på pumpasoppa med ett recept som jag fått av en gammal finsk man. Jättegod.

1:18 PM  
Blogger Åsa said...

Hoppsan, jag trodde också vattenmelon, men jag kan inte skylla på att det är speciellt mycket vanligare här i Hälsingland. Väldigt vackra färger, om jag lägger en puma intill min bil kanske även den kan ses som vacker:)

2:16 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Tack för alla kommentarer! Vad roligt med olika tankar om vattenmeloner och pumpor. Jo, det är en pumpa, men oftast tänker vi väl på pumpor i orange färg. Här är det bara "rostfläckarna" som drar åt den nyansen. Blir nyfiken på Nicolines soppa och glad av att Åsa gillar bilden och att Think twice blir glad! Och visst naturen sätter ibland sina spår väldigt lika, så jag rekommenderar verkligen Åsa att lägga ut en pumpa vid bilen. Helt rätt den här tiden!

2:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

Härlig bild nu i pumpa tider.

6:17 PM  
Blogger Wickans värld said...

Vilka fina färger!!

8:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag trodde det var en melon på en rostig paellapanna ;)

8:20 PM  
Blogger Boel said...

Gillar bilden, det finns någon slags kontrast mellan det fasta och flytande som är intressant!

6:09 AM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Tack för era kommentarer. Det är så berikande och roligt att läsa dem!

10:13 AM  
Blogger Nejma said...

Grym bild! Gillar likheterna mellan rosten och fläckarna. Och liksom Maleé såg jag en melon och blev sugen, för tyvärr har vi bara tråkoranga pumpor här. :-(

12:58 AM  

Post a Comment

<< Home