Friday, February 22, 2008

Lördagsgodis

raspberry

Soligt och stormigt. I morse kändes det som om jag skulle flyga iväg. Jag hoppas att vindarna lugnar ner sig för jag längtar efter att vara ute mer. Vad vädret än bestämmer sig för, så är det lördag i morgon och Lördagsgodis hos Brazilian Linda. Den här gången är temat "utan ugn", vilket ger oändliga möjligheter. Vill du vara med, får du skynda dig att lämna ditt bidrag hos henne. Annars kan du titta in och få inspiration i morgon på olika efterrätter. Mitt bidrag hittar du här. Det är en enkel, god och riktigt nyttig efterrätt med hallon och yoghurt, varvade med smörstekta havregryn. Lätt att hinna med även en vardag. Det går bra att använda frysta hallon eftersom färska är alldeles för dyra den här tiden på året. Sen kan man ju alltid drömma lite om sommar och färska hallon ändå....Trevlig helg!

7 Comments:

Blogger Sara said...

Färska hallon... Har jag inte ätit på mer än två år, tror jag. Det är svensk livskvalité!

9:45 AM  
Blogger Cattis said...

guuud så gott det låter. hallon, yougurt och smörstekta havregryn...
Slurp!

Nä det blir nog inte så tomt. de är bara ett telefonsamtal bort. Jag har två tjejer kvar att roa mig med på lovet ;-)

Kram
Cattis

3:08 PM  
Blogger Åsa said...

Så fräscht och gott! Nu fick jag nästan dåligt samvete. Det blir till att leva på hallon efter min utsvängning idag! Tur att jag har ett paket i frysen :)

Ha det bäst i helgen!
/åsa

7:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

MM hallon gott gott. Och så yougurt och havregryn. Verkligen smarrigt.

10:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

Låter jätte gott! Men det är inte såå långt kvar till sommaren. Om ca en månad börjar sommartiden, jag längtar! (Vem gör itne det?!)

8:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

Vilken delikat efterrätt ... Är på jakt efter just en sådan, tills jag får fikasuget besök i nästa vecka. ;)

9:36 AM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

sara: det är lätt att glömma bort hur värdefullt det är att kunna plocka bär själv!

cattis: det är riktigt gott! Vad bra att du har två tjejer att roa dig med, de andra barnen får det säkert roligt också. Ha ett bra sportlov!

åsa: Ha det bra själv och ät inte för många munkar! Avancerat att göra sådana!

kersti: hallon är alltid goda och med yoghurt och havregryn blir det en lite speciell efterrätt. Pröva det!

emma: Sommartid är suveränt, det är så härligt att få ljuset en stund längre. Det märks stor skillnad redan nu. Våren är också härlig!

lumumma: pröva den - den är både god och fräsch! :)

9:20 PM  

Post a Comment

<< Home