Wednesday, February 20, 2008

Ordlös onsdag

bread

Ordlösa bilder hos Nejma i Marocko.

23 Comments:

Blogger Klimakteriehäxan said...

Nybakat! Nu blev jag hungrig. Igen.

10:23 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nu blev jag sugen på fruksost igen...ser aptitligt och gott ut när det är framdukat så här!

10:24 AM  
Blogger pudelflicka said...

Åh ! nu blev jag hungrig !
Kram Hedvig

10:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

Oj vad det ser gott ut!! Kanske skulle baka lite i kväll..

11:05 AM  
Blogger Åsa said...

:D Har du haft värsta storbaket inatt ändå? ;-) Synd att vi inte bor närmare varandra - då hade jag bakat till dig :) Nu åker det in i frysen istället.

11:05 AM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

klimakteriehäxan: det är så härligt med nybakat bröd!

think twice: nu är det strax dags för lunch. Ja, visst ser det gott ut.

pudelflickan: du får också satsa på en god lunch med något mer än bara bröd.

barbamorsan: när man väl bakar är det både kul och gott! Men jag har inte bakat de här brödet själv...

åsa: även om jag har bakat sedan jag lyssnade på den hemlige kocken, är det i lite måttligare mängd. De här vackra bröden har bakats av en bagare i Skansens bagarstuga. Har du också bakat?

11:21 AM  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Mums!

11:46 AM  
Blogger Sara said...

Man kan nästan känna lukten! Vad gott det vore med nybakt bröd som får smöret att smälta...

11:52 AM  
Blogger Lillie plein damour said...

Mmm, färskt varmt bröd med saltat smör och en kopp thé.

12:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

Åhhh, tror bestämt jag känner doften!

3:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

Det där såg betydligt mer lockande ut än Coops inplastade utbud :D

4:43 PM  
Blogger Lusthuset said...

Oj, vad det ser gott ut, kan riktigt känna doften!! Inget ger sådan hemkänsla som doften av nybakat bröd. Ha en bra dag!

5:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

Doftprogram till datorn vore en god idé. Ser jättesmarrigt ut ;-)

6:15 PM  
Blogger Mia said...

Vilken inbjudande bild, vackra tråg också som de ligger i. Sådär hade man gärna haft det på morgonkvisten..

6:44 PM  
Blogger malin2 said...

Åh nybakat bröd!

8:17 PM  
Blogger Wickans värld said...

Jag blir hungrig av alla matbilder idag.... ser jättegott ut!!

8:38 PM  
Blogger Åsa said...

:) Jag bakade bröd i söndags. De blev långa baguetteliknande limpor. Hoppas hinna göra inlägg till helgen om dom.

11:19 PM  
Blogger görel said...

Härligt med nybakat bröd, man kan nästan känna lukten!

8:59 AM  
Blogger Var dags glimtarn said...

Mums... själv har jag bakat honungs och yoghurt bröd.

9:46 AM  
Blogger Pumita said...

Mm, känner doften ända hit!
Du får adressen och jag får frallor, OK? ;)

10:46 AM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

hannele: kort och tydligt!

sara: du borde ha bagerier med gott, nybakat bröd i dina franska kvarter!

lillie d'amour: det är verkligen en njutning...

karolina: vad härligt att du gör det.

fru a: nej, det är sällan till någon större glädje. Men mina barn gillar vissa av dem :(

lusthuset: det är verkligen en doft som gör de flesta på gott humör. Jag gissar att det är därför många butiker idag kör butiksbakat.

frida pixelbloggen: När det gäller trevliga dofter som nybakat, blommor och liknande är det en bra idé.

mia: vilken lyx att ha det så när man ska äta sin frukost!

malin2: ja visst är det. Kunde inte komma in på din blogg igår. Får testa igen.

wickans värld: kanske dags att äta lite lunch!

åsa: jag har förstås också ett inlägg med bröd - vi samkör visst våra tankar då och då. Men brödrecept kan man aldrig få för mycket av!

görel: det är så lockande med den doften.

var dags glimtarn: det låter jättegott! Hur ser det annars ut på brödfronten hos dig. Du borde ha mycket gott i närheten.

pumita: låter som ett rättvist byte! Hoppas att brödet håller sig på resan.

11:48 AM  
Anonymous Anonymous said...

vilken underbar bild - älskar skuggorna och ljuset

1:26 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

lotta: tack, vad roligt att du gillar den!

4:28 PM  

Post a Comment

<< Home