Wednesday, February 06, 2008

Ordlös onsdag



Följ med på en bildresa hos Nejma i Marocko.

30 Comments:

Blogger pudelflicka said...

Vilken vacker tolkning ! Underbar färg !
Kram Hedvig

9:52 AM  
Anonymous Anonymous said...

Mysig bild - men vad är det?

9:53 AM  
Blogger Randi said...

Underbara färger och mysig bild - men kan inte komma vad det är?

10:14 AM  
Blogger Catti Ullström said...

verkligen en härlig värme i bilden, men vad är det vi ser?

10:19 AM  
Blogger Husbilen Credo said...

Underbar bild men vad är det? Blir lite nyfiken ser ut som små nystade praliner med körsbär på topp ... Ha en bra dag.

10:22 AM  
Blogger Marika på Odlingspyssel said...

Väldigt fina färger :)

10:36 AM  
Blogger Rajson said...

Mysigt!
Blir inte heller riktigt klok på vad det är.
(Snäckhuset ligger i en fiskeby på
skottska ostkusten norr om Edinburgh-är helt "såld" på Skottland)

11:02 AM  
Anonymous Anonymous said...

Söt liten bild, men kan inte komma på vad det är!

11:26 AM  
Anonymous Anonymous said...

precis som de andra gillar jag bilden och dess färger men jag ser inte vad det är..;)

11:46 AM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Då kanske det är dags för en ledtråd. Jag är väldigt mycket inne på Kina den här veckan och de här små sakerna har sitt ursprung där.

11:48 AM  
Blogger Åsa said...

Gott nytt år, Eva!
Jag chansar på att det är blomte du fotat så fint. Krysantemum? Jasmin? Orkidé, eller helt enkelt "wild flower"?
Hoppas du är klädd i rött nu då (iaf undertill hörde jag på tv i morse)

Krams
/åsa

12:01 PM  
Blogger Sara said...

Jag kan inte heller se vad det är... som små garnnystan med någon torkad vâxt på?
Hur som helst är jag överförtjust i fÄrgerna på bilden!

12:45 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Tack för alla kommentarer och gissningar. Åsa visste vad det var. Det är handknutna tebollar som slår ut till blommor när man häller hett vatten över dem. De här har smak av jasmin. Ska göra ett inlägg med en bild på en utslagen blomma. När det gäller att bära rött under sitt zodiakår, vet jag att många bara väljer ett rött band runt handleden eller liknande diskreta lösningar som fungerar alla dagar. Men jag är inte född under råttans år, så jag bär inte rött just nu.

till Rajson får jag säga, kul att få veta var det fantastiska huset finns någonstans!

12:57 PM  
Blogger Sarah said...

Så fina! Jag gissade på att det var nåt gjort av garn!

1:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

Fin bild! Och det var tur att jag läste inlägget ovan innan jag såg bilden, för annars hade jag också haft lite svårt att gissa vad det handlade om! :)

1:31 PM  
Blogger Admin said...

Nu vill vi nog alla se en bild på de utslagna teblommorna! Har aldrig hört talas om detta förr, ordlös onsdag är lärorikt.

1:51 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

nu finns ett inlägg med en utslagen blomma och lite att läsa om teet.

2:06 PM  
Blogger Frukostflingan said...

Fantastiskt vad man får lära sig mycket nytt dessa ordlösa onsdagar!

4:22 PM  
Blogger Cattis said...

då ska jag genast kika på nästa inlägg. kul idé med teblommor :)

4:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

Gud så fiffig tolkning! Det teet smakar underbart va´? Inte som gammalt vanligt påste... ;)

7:03 PM  
Blogger Wickans värld said...

Va läckert!! Trodde som någon annan att det var ombre´garn som var nystat o ett annat nystan på!!
Nu ska jag läsa mer om tebollar!!

7:13 PM  
Blogger Pumita said...

Vilka varma härliga färger! Tycker nästan att det är synd att jag inte dricker te. ;)

7:17 PM  
Blogger Åsa said...

Tack för den lärdommen, detta hade jag tidigare ingen aning om. Nu vill jag ha såna och dricka lite kvällste =)

7:23 PM  
Blogger Della said...

Fina pluttar i en av mina älsklingsfärger.

7:27 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tyckte först att det var någon typ av konfekt, men höljet var lite vääl naturtroget.
Skulle vara kul att testa, är egentligen mest kaffedrickare men det är alltid kul med omväxling...

8:19 PM  
Anonymous Anonymous said...

Oj, det hade jag aldrig gissat. Vilka lustiga små tepåsar. Hoppas att teet är lika gott som pluttarna är söta.

8:20 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Tack, tack för alla kommentarer. Jag skulle nog aldrig heller kunnat gissa att det var te. Titta på mitt nästa inlägg eller titta in hos gronateimporten.se om ni vill läsa mer om blommande teer. Teet smakade väldigt gott, men att se blomman slå ut är ändå den största upplevelsen.

10:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

Så man kokar te på blommorna :0)

4:39 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

solgudinnan: Ja, man häller hett vatten över den ihopknutna blomman som då vecklar ut sig som på bilden i nästa inlägg. En blomma räcker till ungefär en liter te.

4:42 PM  
Blogger Nina said...

Vilket roligt te. Låter hel lyxit med små blommor i koppen. Kan tänka mig att det även luktar ljuvligt och smakar gudomligt.

7:42 PM  

Post a Comment

<< Home