Tuesday, June 26, 2007

Sommarplatser



Originally uploaded by nässelblom & choklad
Oändliga blomsterängar, en skogstjärn, en porlande bäck och blånande berg vid horisonten. Här, i det lilla torpet i Hälsingland, har jag just tillbringat ett par veckor. För mig är det frihet, avkoppling och lycka. Och en bit historia, eftersom min farmor och farfar bodde här när jag var barn. Då hade de kossor och stora jordgubbsodlingar, vilket förstås var toppen. Så ser min sommaridyll ut, kanske sedd genom ett rosa skimmer eftersom platsen betyder så mycket för mig. Men det är väl så det är med allt man gillar. Vilken är din favoritplats i sommar? Vad ger dig avkoppling och energi? En bänk i en park, en brygga, skärgården, storstan, ett café, en eka, en fjälltopp eller något helt annat?

3 Comments:

Blogger Stina said...

En riktig sommarbild...Puss

10:45 AM  
Blogger Tankevågor said...

Här behöver jag inte fundera alls på svaret, jag vet precis.
På min lilla ö i Stockholms skärgård kopplar jag av....men också i "mitt" London. Det kan tyckas motsägeselsfulla miljöer vilket det också är men så är det.

1:55 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

hemma på landet: för mig är det här verkligen sommar!

londongirl: ja, det borde jag kunna gissa! Det där med motsägelsefulla miljöer håller jag med om - jag gillar verkligen naturen och livet på landet, men bor i Stockholm och trivs även med det.

11:18 PM  

Post a Comment

<< Home