Wednesday, August 22, 2007

Ordlös Onsdag



Se fler bilder hos Nejma i Marocko.

19 Comments:

Blogger Admin said...

Bra bild, men jag har lite svårt med döda ögon... samma när man äter. Är det en hel fisk täcker jag över ögonen. Gillar inte när maten tittar på mig!

10:06 AM  
Blogger Marsala said...

Pinfärskt va? Alldeles blanka. men vad är det? Öring?

10:19 AM  
Blogger Anna-Eva said...

De ser verkligen alldeles nyfångade ut. Mmm riktigt färsk fisk är sååå gott.

10:20 AM  
Anonymous Anonymous said...

Det ser nästan lite makabert ut där dom ligger, men jag älskar fisk i de flesta former.

11:05 AM  
Blogger Åsa said...

Men Eva, det går inte att stava till mitt uttryck... de ser ju så där läskiga ut! Men de ser sådär glansiga, slippriga och färska ut - där har du varit snabb med kameran. En riktigt grym och bra bild :)

11:10 AM  
Blogger Lillie plein damour said...

Härlig bild, nu kurrar magen// J

11:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

Annorlunda bild. Har precis ätit fisk. Fast det blev lax. Vad är detta för fisk.

12:52 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

maleé: ärligt talat gillar inte jag heller det. Ätermest vegetariskt till och med, men ibland lite fisk.

marsala: japp, pinfärsk öring precis uppdragen ur den brusande ån!

anna-eva: den är helt nyfångad i en å i Hälsingland. Den var väldigt god.

mimo: det är det som är så konstigt att den ser makaber ut så här, men den är ju som godast nyfångad.

åsa: jag visste inte om jag skulle trycka till på publiceringsknappen. Bilden kändes väldigt annorlunda här bland mina grönsaker och örter. Men ibland är det kul att överraska.

lillie d'amour: tack, kul att du blir hungrig av den!

marianne: ja, den känns väldigt udda bland mina övriga bilder. Men jag gillar den ändå. Det är öring!

2:17 PM  
Blogger Michael said...

Fisk är gott, det har jag lärt mig nu! :) förr i tiden vad det endast fisk pinnar och rod spetta som gick ner, men efter flytten till Thailand så älskar fisk.

3:07 PM  
Blogger Lisa Christensen said...

Vilka vackra prickar den har. Tyvärr är jag alldeles för dålig på fisksorter så jag hade ingen aning om vad det var för fisk... Hoppas den smakade gott!

3:19 PM  
Anonymous Anonymous said...

Oj vilken fin Öringbild. Färskare fisk kan det inte bli. Vilken otrolig skärpa.

8:58 PM  
Blogger Linda said...

Blanka fiskar! Sommaren har varit fin, med fest och glädjeämnen. Kul att du är tillbaka! Hoppas du har haft en bra semester.

9:00 PM  
Blogger Åsa said...

Fiskelycka, sommarkväll, god middag, vilka fina tankar man får av din fina bild.

9:57 PM  
Blogger Åsa said...

Haha, ja visst överraskade du mig i alla fall :D Fast bilden är ju superbra - som vanligt med dina bilder ju - och kanske var det bara uppsynen av det blanka slippriga (och tanken på fiskrenset och filéeandet) som överraskade mest ;) Nu blir jag bara nyfiken på att läsa och se vad det blev av öringarna. Anar mig till något riktigt smarrigt.

11:53 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

michael: där finns förstås mycket god fisk att äta, kan jag tänka mig.

lisa: de är verkligen vackra, prickarna skiftar i olka färger. De var jättegoda!

airam: tack! De är precis uppdragna ur ån, så visst är de färska.

linda: välkommen tillbaka själv! Jag har haft en jätteskön sommar mest på landet.

åsa: vad roligt att du tycker det. Associationerna är väldigt olika märker jag. Men visst är det somrigt.

åsa: ja, det blev blandade reaktioner! Vi åt dem på midsommarafton, rensade och åt dem helt enkelt stekta med god potatis och god sås. För även om färsk fisk ser lite läskig ut, så är den fantastiskt god. Öring från bra vatten smakar verkligen jättegott!

7:43 PM  
Blogger Kent Filppu said...

Härligt. Men jag föredrar öringen rökt, även om smörstekt också går bra, kanongott. Tar att jag nyss ätit middag annars hade jag kanske börjat knapra på tangenterna. Särskilt som det är svårt att hitta de fisksorter man är van med från Sverige här.

3:13 AM  
Blogger Lillie plein damour said...

Fâr jag länka dig till mig? Jenny

3:56 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

kent filppu: rökt fisk kan vara väldigt gott. Nej, just när det gäller fisk är det verkligen helt annorlunda (förstås) i olika länder. Fisk smakar också så otroligt olika beroende på i vilka vatten och temperaturer de levt.

greta-lillie: Vad kul, det får du gärna göra! (det påminner mig om att jag borde uppdatera mina länklistor, men det får vänta ett tag).

11:59 PM  
Blogger Kent Filppu said...

Ja här är mest udda sorter som jag aldrig hört talas om. Men jag hittade en importerad laxfilé för ett tag sedan som jag kunde grilla. Dyrt men gott.

12:50 AM  

Post a Comment

<< Home