Tuesday, September 30, 2008

Utan ord



Följ fotokedjan Utan ord hos Pumans dotter.

8 Comments:

Blogger Sara said...

Vilken vacker bild! Man kan känna doften!

10:10 AM  
Blogger Jah Hollis said...

Snygg beskrivning av höste. Det gäller att ta vara på allt sommaren givit innan vintern kommer.

12:20 PM  
Blogger Ninni said...

Mmmm...vad jag saknar svenska äpplen! Äppelpaj, äppelmos ja allt! Vad mysigt du verkar ha haft det i Hälsingland! Fin beskrivning av knäppandet från vedspisen och doften av äpplen...
Må så gott! Kram Ninni

2:07 PM  
Blogger Husbilen Credo said...

Vackert foto - höstens skörd är bergad doften av äpplen är härligt.
Tack för kommentaren hos mig.
Ha en bra dag!

2:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hösten innanför en korg. Vackert! Det är tydligen äppelår för många, även hos oss.

5:47 PM  
Blogger Pumita said...

Härlig bild! Blir det paj eller äppelmos?

8:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

Aaah så härligt! Här var det riktiga äpplen, till skillnad från dom jag lade ut. Är det möjligtvis min favorit Trasnparent Blanche, ett sent sommaräpple?

9:31 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

sara: tack, vad härligt att du känner doften!

jan hollis: vad kul att du tycker det. Det är verkligen ett nöje att få sköra grönsaker och frukt.

ninni: de är oslagbart goda. Det är tydligen något med ljuset och temepraturen. Det var en toppenvecka, på hösten lägger sig ett lugn över allting. Må så gott du med!

lottam: tack, doften är härlig och det går att göra så mycket gott av äpplena...

mariannlostinline: vad fint det låter med hösten innanför en korg. Först verkade det vara så lite äpplen, men när vi började plocka ner dem var det en hel del.

pumita: tack! Jag tror det blir paj och torkade äppelringar.

mimo: jag vet inte vad sorten heter. Det var min farfar som planterade trädet från en äppelkärna. Och nu är det ett stort och älskat träd. Men när de är riktigt mogna blir de lite genomskinliga, skulle kunna vara din favorit. De mognar också sent.

8:56 AM  

Post a Comment

<< Home