Wednesday, October 22, 2008

Förväxla inte kryddburkarna



Helgen blev solig, ljus och visst blev det också fika bland de gula löven - precis som jag ville. Men för lilalili blev det inte riktigt som hon tänkt sig. Hon bestämde sig för att baka muffinsarna med äpple och kanel i förra inlägget. Men i stället för kanel råkade hon ta en annan krydda som börjar på bokstaven k, nämligen kebabkrydda! Matmuffins i all ära, men har man tänkt sig fika är kebakrydda inte helt rätt. Resultatet blev inte så välsmakande. Eftersom receptet kom från mig, kände jag stort engagemang och tyckte verkligen att det var trist. Som tur är har jag nu fått veta att hon nu bakat om dem med kanel och att de smakade bra! Vad glad jag blir för att du gav dem en chans till!

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag hoppas någon kan skratta åt eländet precis som jag gör. Och om jag tar på glasögonen får jag ju bra kontakt med omgivningen oxå! Ha en bra helg!
Kramis ;D

1:13 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

lilalili: ja även om det var trist när det hände, blev det onekligen en historia att le åt. Vi vet väl alla hur lätt det kan hända...och vad lite fåfänga kan ställa till med. Ha en bra helg du också!

3:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ja, och hade det blivit rätt från början hade det ju inte blivit kul!

6:48 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

annette: så sant, så sant. Som tur var blev det ju bra resultat till sist, trots allt. Men ibland kan misstag också föda nya idéer.

6:48 PM  

Post a Comment

<< Home