Wednesday, October 08, 2008

Tack!



Tack för alla glada och rara grattishälsningar! Era kommentarer är alltid så roliga att läsa. Något annat som jag blev väldigt glad över var den här "I love your blog-utmärkelsen" som Lotta på Curious gav mig. Hon skriver flitigt om familjemat med hög klass (den passar med andra ord alla) och delar generöst med sig av sin veckomatsedel. Tack Lotta! Nu är det min tur att skicka utmärkelsen vidare, vilket är oerhört svårt. Det finns så många bra, roliga och inspirerande bloggar. För att förenkla lite för mig, håller jag mig inom matområdet. Ilva och Kinna som jag nämnde i förra inlägget är självklara, men de har redan fått utmärkelsen, så jag skickar bara en I-love-your-blog-hälsning till dem. Här är några av de bloggare jag gärna besöker (utan rangordning), men det finns många fler.

Åsa som skriver engagerat och medvetet om vegetarisk mat på Miss Meisters Mat
Tina med mycket gott hos Pickipicki
Josefina, inte en matblogg men med många goda matiga tips hos Aallium
Annika en relativt ny matbloggare med mycket energi bjuder på Smaskens
Ayla som helst lagar mat utan kolhydrater och mjöl på bloggen Veckans middag.

13 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Å! Tusen tack! Nu blev jag riktigt glad i magen och varm i hjärtat. Tack! :)

10:57 AM  
Blogger Sanna said...

Åhh..vad roligt :) Det värmer gott, TACK!
Det är detta som gör det värt att lägga ner all tid på bloggandet, alla dessa härliga vänner man får i cyberspace :)

10:58 AM  
Blogger Annika said...

Tack, åh, tack! Jag känner mig verkligen hedrad! Jag räknade nyss ut att jag i dag har matbloggat i exakt 45 dagar, och det känns därför extra hedrande att jag lyckats kvalificera mig till att uppmärksammas av dig på detta vis!

Jag kommer vara glad hela dagen tack vare detta ;)!

11:29 AM  
Blogger Åsa said...

Åh, men kära nån! Tack, vad fint :) Jag får alltid ett fånigt leende på läpparna när det trillar in kommentarer till bloggen men idag kommer kinderna fastna där uppe hela dagen :D

12:40 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tack fina du! Såg att du bloggat i två år, hurra för det! Jag ska också baka en äppelpaj någon dag, för att fira nässelblom&choklad! ;)

5:47 PM  
Anonymous Anonymous said...

Grattis igen och så skoj med lite matbloggstips.

10:59 PM  
Blogger Åsa said...

Förresten - jag åker till Stockholm i morgon (fredag) och tänkte äta lunch på Hermans. Eller finns det något annat bra (inte allt för dyrt) ställe med vegetarisk mat att äta på tro? Tipsa mig gärna!

8:38 AM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

josefina: tack själv, det är jag som har nöjet att få läsa din fina blogg!

ayla: ja, det är verkligen en speciell värld där man har chansen att få underbara bloggvänner. Man kan lätt bli beroende...

annika: vad kul att du blev glad. Och vad kul att du börjat blogga!

åsa: åh, vilken underbar bild du målar upp! Hoppas du får en fortsatt glad vecka.

tina: tack! Äppelpaj är alltid gott - men du gör ständigt goda rätter hos dig. Spännande smaker på kanelbullar till och med!

kersti: Tack - ja, det är alltid roligt att vidga bloggvyerna. Fast man kan lätt fastna för länge bland allt som är intressant.

åsa: så du ska till Stockholm i morgon! Oturligt nog ä jag upptagen, annars hade vi kanske kunnat luncha ihop. Tyvärr äter jag inte ute sådär jätteofta. Men en restaurang med vegetarisk mat som var bra för några år sedan i alla fall är Chutney på Katarina Bangata/Söder http://www.chutney.se/. Kanske lite dyrare, vet inte. Det är trevliga matkvarter runt Katarina Bangata med flera restauranger (fast många är bara kvällsöppna). Annars brukar förstås asiatiska restauranger ofta ha något vegetariskt alternativ. Kommer inte på något bra tips just nu. Men Hermans brukar vara ok. Hoppas att det blir trevligt!

1:39 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

åsa: ett spektakulärt ställe på Skånegatan också Söder) är annars Kohphangan http://www.kohphangan.se/ Det är en thailändsk restaurang med inredning som gör att man känner sig ute på en semesterresa. När jag var där med några vänner för ett bra tag sedan, var de inte alltför hjälpsamma med att fixa vegetariskt, men numera har de tydligen en vegetarisk rätt att erbjuda varje dag. Kolla upp det om du känner för en exotisk tur...

1:48 PM  
Blogger Åsa said...

Hihi, såklart jag skulle ta mig en sväng hit för att kolla. Man tackar så för tipsen :) Och visst tänkte jag på dig och lunch/fika men vågade inte ens hoppas att det finns tid för det. Jag stannar över natten men är på kurs hela lördagen i Sundbyberg och åker hem redan vid sex-tiden på lördagkväll. Men jag lovar att säga till nästa gång! Mman vet aldrig - en vacker dag korsar våra vägar alldeles säkert varandra!

10:37 PM  
Blogger Tankevågor said...

Visst blir man glad när man får en sån utmärkelse och du är värd den flera gånger om!! :-))
Så glad att jag hittade hit. Fortsätter att följa din blogg.

Nu fick jag dessutom några nya tips på matbloggar. Tack för det!

12:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

Trevlig helg! :)

4:41 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

åsa: det hade varit jättekul med lunch eller fika ihop - men tyvärr så var jag upptagen hela fredagen. Hoppas att ditt besök i Stockholm blev bra!

londongirl: Tack, nu blir jag jätteglad av alla dina gulliga ord! Det har blivit lite glest mellan inläggen - men jag ska försöka bättra mig. Du vet hur det är...

josse: Tack, hoppas att din helg också blev trevlig!

9:03 AM  

Post a Comment

<< Home