Friday, November 21, 2008

Höstpromenad






Första riktigt kyliga dagen har kommit. Minusgrader och klart soligt väder. Det har varit härligt att få ha kvar grönska, växter och blommor länge den här hösten. Då blir perioden utan dem kortare. Förra vintern såg jag de första krokusarna redan i februari (sen är det en annan historia att det kom snö i april). Än så länge håller några blommor ut, men de blir mer och mer tilltufsade. Kanske kommer det snö i helgen. Hoppas att ni får en härlig helg med tillfälle att vara ute i ljuset en stund!

7 Comments:

Blogger Sanna said...

här kom snön som en total förvåning! säger som sonen, " det var först helt blå himmel, sen svart och sen helt plötsligt var allt vitt"

nu har jag tänt ljus i trädgården och inomhus. njuter av snön och ljusen och väntar tålmodigt på att mannen ska komma hem från kontoret :)

ha en trevlig helg!

4:32 PM  
Blogger Lusthuset said...

Ibland är det nästan så att man uppskattar de sista lite rufsiga blommorna mer än sommarens överflöd eftersom de just är de sista som håller ut. Vi fick snö för första gången i år idag och rejält kom det också. Julstämmning på direkten. Tack för kommentaren hos mig. Ha nu en skön helg. Kramisar!!

11:23 PM  
Blogger Åsa said...

Härligt! Fina bilder :) Älskar att strosa omkring och titta på de blommor och växter som trotsar hösten, kylan och mörkret. Här var nästan 10 minus i morse och solen skiner faktiskt idag :) Ska försöka hinna ut en sväng innan alla måsten blir för svåra att längre undvika.

10:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nu är det ju alldeles vitt här utanför fönstret. Jag håller på att ställa om mig till vintertid i stället för hösttid.

1:22 PM  
Anonymous Anonymous said...

Snyggt, snyggt, snyggt och snyggt!
Pojken

7:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

Rätt fantastiskt hur länge blommor och blad kan klara sig ... Allt har sin tjusning!

12:03 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Ayla: Trots att jag vill ha kvar alla växter, tycker jag att det är fantastiskt med all snö. Den lyser upp och lockar till lek. Vad fint med ljus i trädgården!

Lusthuset: Det är verkligen sant. De första vårblommorna och de sista som är kvar på hösten, blir så speciella och unika. På sommaren är de så självklara att man inte ser dem med samma uppmärksamhet. Nu har vi också snö!

Åsa: Vad kallt. Så kallt har inte vi, men nu har det kommit snö. Visst är det härligt att gå runt och titta på "överlevarna". Hoppas att du hann ut en sväng.

Kersti: Ja, nu är det dags. Det är vitt utanför mitt fönster också. Men härligt att hösten varit så mild fram tills nu.

Pojken: Tack, tack, tack och tack!

Josefina: Alla årstider har verkligen sin tjusning. Jag gillar när det växer och finns blommor och annat grönt omkring mig. Men nu när snön kommit är jag alldeles fascinerad av den!

8:55 AM  

Post a Comment

<< Home