Wednesday, December 03, 2008

Regnhälsning




Första advent blev en lugn och otroligt mysig helg för min del. Hela familjen åt lång frukost, tittade på film och bakade massor av pepparkakor. Det är sällan tiden räcker till för sådant, samtidigt behövs det för att samla kraft den här mörka årstiden. Ute regnar det, men ljuset är milt och vackert och jag ska absolut ta en promenad idag. Bara man kommer ut är det faktiskt riktigt härligt! Jag har ont om tid för att lägga in något recept idag, däremot vill jag gärna tipsa om mina gröna linsbiffar med lingonsalsa. Gott med potatismos till eller sallad om du vill ha en lättare måltid. Ha det bra!

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Lingonsalsa lät häftigt! Det måste jag pröva någon gång!

2:28 PM  
Blogger Åsa said...

Jag går i god för att biffarna och lingonen är goda! Har ju testat båda recept tidigare :-) Mums!

Ja, nu gäller det att ta vara på ljuset under dagarna så gott det går. Hoppas du fått en stärkande promenad i regnet.

2:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

Det där var droppen. Nu jädrar är det jag som gör grönsaksbiffar. Har suktat efter det länge nu! Så gott...

10:52 AM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Lilla Café Eko: Välkommen hit. Testa det! Lite kryddigare smak än vanlig lingonsylt.

Åsa: Det kommer jag ihåg - du fick äta linsbiffar många dagar tror jag bestämt! Tack för att du går i god för att de är goda. Det var jätteskönt ute, men det är lätt att missa den ljusa stunden som är så kort.

Lumumma: oj, först blev jag en aning förskräckt! Klart att du ska testa, det är gott...

2:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hihi, man måste skrämmas lite ibland. ;)

4:56 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Lumumma: Helt ok när det inte är värre. Mina barn älskar att hoppa fram bakom dörrar och ropa bu och jag flyger jämt upp i taket av förskräckelse.

7:18 AM  

Post a Comment

<< Home