Thursday, March 05, 2009

Rum & trädgård



Nej, trädgårdar blir inte till av att man bara sitter i skuggan och njuter. Men det är onekligen bland det trevligaste man kan göra, sitta under äppelträdet och rita, prata, fika eller äta. En del trädgårdsarbete är också kul och avkopplande att ägna sig åt. För att få en inspirerande start på trädgårdssäsongen är ett besök på mässan Rum & trädgård ett tips. Mässan pågår just nu (5-8 mars) på Kistamässan i Stockholm. Faktiskt något som väl också får räknas in under benämningen Vårtecken...

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det är kanske dit jag ska ta mig för lite inspiration och så. Hinner inte riktigt med allt det jag vill göra. Skulle planera min köksträdgård och plantera små frön och....men var sak har sin tid och blir det inte nu så blir det en annan gång. Kram

9:53 AM  
Blogger ~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ said...

Den vattenkannan var ju bara så tuff (för det är väl en vattenkanna?). :o)
Önskar jag kunde gå på mässan, får spara mig till Malmömässan.
Ha en riktigt härlig helg,
Lydia

11:15 PM  
Blogger Tankevågor said...

Bra att du påminde mig om det här....vet inte om jag hinner i år. I så fall i morgon. Ska du gå dit?

8:06 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nu har jag bestämt mig (se min kommentar i förra inlägget): jag vill ha mer vinter! Är nämligen inte redo för röj i trädgården, ogräsdragning och gräsklippning! ;)

1:38 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Kersti: Nej, det gör aldrig jag heller. Sen är jag medveten om att det kan bero på att jag vill och planerar alldeles för mycket. Klokt och tänkvärt att var sak har sin tid.

Lydias Gröna Fingrar: Det är nog mest en prydnad som hänger som dekoration. det är inte min egen utan min frisörs - men jag tyckte om den och tog en bild.

londongirl: Sent, sent svarar jag att jag var där i fredags. Hinner inte med bloggen så bra just nu, så jag hoppas du ursäktar mig.

Lumumma: Ha, ha - det är också en anledning till att vilja ha vinter. Jag lyssnade på ett intressant föredrag om den lättskötta trädgården, kunde kanske vara något! Det finns en trevlig lite gräsklippare som åker runt och klipper på egen hand - söt dessutom.

10:44 AM  
Blogger Katrin said...

Vad härligt med trädgårdsinspiration! Jag bakade med bär i helgen för att få lite sommarkänning...

10:02 PM  
Blogger Tankevågor said...

Ingen fara, jag vet precis allt om det där att inte hinna med bloggen just nu.Jag var på mässan i sista minuten på söndagen....köpte några special-pelargoner. :-)

7:27 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Katrin: bär är riktigt bra för att ge sommarkänsla och goda att äta förstås.

Londongirl: kul att du hann titta en stund i alla fall och att du gjorde några fynd.

11:01 PM  

Post a Comment

<< Home