Thursday, April 30, 2009

Härlig vår!




Sista dagen i april och valborg. Det känns faktiskt som våren redan är här. De tidigaste vårblommorna har blommat ut och nu kommer de andra, en efter en. Alldeles för fort i förhållande till hur mycket jag vill hinna njuta av allt det vackra. Var jag än tittar, fågel, fisk eller mitt i mellan finns nya blommor och späda gröna blad att förlora sig i. Härligt ogräs, varsamt planterade skönheter och även vilda sådana. Så om jag är dålig på att updatera bloggen förstår ni var jag är. Då sitter jag där ute bland blommorna, likt Ferdinand, och luktar och tittar för att fånga allt. Jag önskar er alla en härlig vårig valborgshelg!

9 Comments:

Anonymous Matilda said...

Fina bilder! Kul att se för mig som bor norrut och inte får se blommande träd i verkligheten. Det finns hopp om vår...

12:09 PM  
Anonymous Matilda igen said...

...och trevlig Valborg förstås!

12:10 PM  
Blogger Annika Christensen said...

Vilket härligt vårljus i bilderna.
Hoppas du får en skön helg.
Salvan är snart slut.
Ha det gott
Annika

11:02 PM  
Blogger Camilla Alvén said...

Våren är härlig och det är den tid på året då längtan efter att få vara utomhus är störst, ta tillvara på de lediga dagarna och njut.
Kram

10:01 AM  
Anonymous Josefina said...

Fina bilder, fin text. Kram.

9:44 PM  
Anonymous Kersti said...

det är så det ska vara. man ska ta sig tid att njuta och dofta nu. Bloggen finns kvar när höstrusket sätter in och vi alla kryper in i husen igen. Kram

11:11 PM  
Blogger Ulrica said...

En skön härlig valborg har jag haft... underbart att vara ledig.

9:24 PM  
Anonymous Hanneles paradis på Hisingen said...

Underbar tid, vi njuter av varje stund.

9:50 PM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Matilda: Tack! Ja, vilken skillnad det är i vårt avlånga land den här tiden på året, men snart är du i kapp och då får du njuta dygnet runt. Sommaren i norra Sverige är magisk.....

Annika Christensen: Gulle dig, vad snällt sagt! Oj, den har gått åt snabbt. Kan tro att du behöver den så som du röjt runt i trädgården. Säg till om du vill att jag ska inhandla en ny åt dig (om den finns, brukar vara en specialprodukt just för trädgårdsmässan).

Camillas Foto: Ja vad jag skulle vilja göra det ännu mer. Typiskt nog är det alltid så mycket som ska göras klart den här tiden. Och så mycket möten i barnens skolor osv.

Josefina: Tack söta du!

Kersti: Klokt sagt, de orden stärker mig och får mig att känna lite mindre dåligt samvete för att jag just nu inte hinner uppdatera.

Ulrica: Vad härligt! Här var alla eldar inställda i år (utom på Skansen), men det blev bra ändå.

Hanneles paradis: Kul att du tittar in! Nu är bäst och just nu räcker nu läääänge.

7:25 PM  

Post a Comment

<< Home